padres
hola, si acudeixo aqui es per que no puc mes la meva mare te treball i esta molt frustrada i hem culpa de tot esta irritada i tota la responsabilitat de la casa recau sobre mi i jo intento rentar i tot aixi peró no ho faig molt be y tot aixo es degut a que la meva mara no compren que jo tinc una vida i que no es la meva culpa de que tingui un treball que no li agrada i aixo i em cabrejo bull saber com puc afrontar aquesta situació perque em treu de les meves caselles i sempre acabem barallades i estic molt desanimada per els meus pares separats un noi la meva cosina es muda a l'altre punta del pais les meves notes un altre grup de classe sento que si em pa-sara qualsevol cosa ningú es donaria compte el meu pare no ens tracte molt be a lora de parlar-nos la seva novia es idiota directament i un munts de coses mes que em passen li e comentat a la meva mare anar al psicòleg pero no tenim diners no se com afrontar la meva vida l'unic que mom-ple com a persona es el teatre i es el que bull fer pero els meus pares diuen que es impossible ayudaa!! que puc fer amb la meva vida perdoneu les faltes no acostumo escriure en català perdo.
InterPersonal

Hola Marta,
Crec que se t'han ajuntat un munt de coses i que sents que t'ofegues. A veure, anem a pams:
- La relació amb la teva mare. És natural que els pares comencis a demanar més responsabilitat a casa, que necessitin la vostra col·laboració i, sobretot, que entre tots intenteu portar la casa. Crec que seria convenient que parlis amb la teva mare i negociéssiu una mica. Tinc la sensació que la teva mare necessita la teva ajuda i que tu li vols donar, però potser no saps com fer-ho, oi? Doncs parleu-ne!
- Quan us discutiu, el millor és no cridar. Si sents que pots perdre els nervis, agafes aire i tranquil·lament li dius a la teva mare: "mare, ara no puc parlar, en parlem quan estigui més tranquil·la, al vespre/demà". Pren-te aquesta estona com un temps mort per calmar-te. Però sobretot, n'heu de parlar després! És importantantíssim que les discussions no quedin a l'aire. Que se solucinin, encara que sigui al cap d'unes hores.
- Pel que fa a la relació amb el teu pare, també hauràs de buscar la manera de millorar-la. És el teu pare i estic segura que té ganes de tenir una bona relació amb tu. Haureu d'intentar trobar la manera que tots dos estigueu bé l'un amb l'altre.
- Per últim, si sents que no acabes d'estar bé i no pots anar a un psicòleg, et recomano que en parlis amb algun adult amb qui tinguis confiança. Pots parlar amb la teva cosina, amb la teva mare o fins i tot amb el teu tutor o tutora, estic segura que t'ajudarà més del que et penses!
Una abraçada
Laia Sala
www.consultajove.cat