Ajuda. Ràpid 1
Hola! Tenc una amiga que hem diu que no está bé amb ella mateixa, que creu que tot ho fa malament, sent que no val res, que si algú li xerra es per pena, ja que creu que les persones lletjes no poden tenir amics, pensa que tothom es superior a ella, etc. Jo l'intent ajudar i animar així com puc i de la millor forma, però es que no aconsegueix-ho res. M'agradaria que em donéssiu alguns consells per si puc millorar la seva autoestima. Gràcies
InterPersonal

Hola Anònim,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Quan estem en una situació com la teva ens sentim molt impotents. No pots fer més del que estàs fent. Ella és qui s'ha de responsabilitzar de la seva situació. Tu pots recordar-li que estàs amb ella perquè sou amics, perquè t'agrada la seva manera de ser... Pots escoltar-la i consolar-la quan tingui un bon dia, però també et dic que li proposis de fer activitats junts per passar-vos-ho bé. Munteu un dia de karaoke, sortiu a fer el got amb alguns amics, passeu una tarda veient sèries.... I sobretot, rieu molt! És la millor teràpia per sentir-se bé amb un mateix!
I recorda, tu no pots pujar-li l'autoestima a ningú ;)
Una abraçada!