Millors amigues
Jo tenia tres millors amigues. Les 4 sempre anavem juntes a tots llocs. Portem desde primer d'ESO juntes i ara hem començat cuart. A mi l'any passat m'agradaba un noi i una d'elles va començar a sortir amb ell despres d'haberme preguntat si encara m'agradaba i li vaig dir que no perque era el que jo pensaba, pero no era aixì si que m'agradava i ella es va enfadar amb mi perque no s'ho vaig dir i ara que m'han operat ni m'ha preguntat que tal estic ni res.
Amb una altra d'aquest grup de 4 amigues que som. Una pasava de mi i de l'altra amiga que ens queda i aquesta va pensar que jo volia separar-les a elles dues per no quedar-me jo sola. Quan jo li vaig voler explicar aquesta ja havia escoltat moltes coses de altre gent que no vol que jo m'ajunti amb elles, i això va fer que unes semanes abans de la meva operació em deixes sola.
L'altra que ens queda. Jo vaig estar amb ella quan tots la deixaven sola perque es una de les meves millors amigues, i després d'haver-me enfadat amb les altres em va enviar un misatge dient-me que mai es separarie d'elles així que em va deixa de parlar. Ara la tornen a deixar sola i jo doncs li parlo, l'escolto i estem mes o menys com abans, l'unic que em segueix dolent que em fes això.
Concluint que totes em van deixar sola quan jo mes les necessitava i ara no se que fer, nose si vull solucionar-ho, tampoc se com fer-ho...
InterPersonal

Hola! Entenc perfectament els teus dubtes! Quan una amiga et falla en un moment en què la necessites al teu costat et fa dubtar que realment fos la teva amiga i si val la pena lluitar per recuperar-la. Però això no t'ho puc dir jo. Hauries de intentar valorar-ho tu. Com? Doncs posant en una balança les coses bones i les dolentes de la teva relació amb cadascuna d'elles. si pesa més la part dolenta (no és una qüestió de quantitat) potser a qui no li interessa ser amiga seva és a tu. I si pel contrari pesa més la part bona potser hauries de mirar de parlar amb ella/es per intentar arreglar les coses. Les responsabilitats gairebé sempre són compartides, és a dir que no sempre és només un el que fa una cosa sinó que un fa perquè l'altre ha fet i axí fins a l'infinit o sigui que estaria bé que tu també valoressis quines coses has fet que les puguin haver ferit i acceptar els teus errors per poder-ne parlar i solucionar els malsentesos.
El millor que pots fer si les vols recuperar és ser sincera amb elles i sobretot parlar-hi amb totes a la vegada, així la informació els hi arribarà a totes per igual i no hi haurà interpretacions erronies. I quan hi parlis pensa que el millor és parlar dels sentiments i no tant del que hem fet o no hem fet. Ningú et pot culpar de sentir-te sola, trista, apartada,... per tant el millor és que vagis per aquí.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat