gos,autoestima...
Hola tinc un problema...
tinc la sensació que ningú m'enten, que no em volen escoltar... tinc l'autoestima per terra
fa temps des de 5è de primaria que vull un gos (ara faig 1 eso) però ara que tinc aquestes sensacions aquest desig és més profund que mai
m'agradaria tenir un gos per moltes raons, per no sentir-me tant sola, perquè els veig com un membre més de la familia, perquè em fa moltissima pena els gossos que els han abandonat...
no em paren de repetir que un gos no és com un "furby", que te l'estimes tota la vida, que me'n cansaria, que no seria prou responsable... però jo tot això ja m'ho he plantejat moltes vegades i quan aconssegueixo trobar resposta per tot això em donen més excuses, que si on el deixarem per anar de vacances que no sé què...
Però jo no m'havia sentit mai tant responsable com em sento ara, trec notes altes... necessito algú que m'escolti i no tinc a ningú... tinc amigues però si pogues ploraria cada dia i se n'acabarien afartant
què puc fer perquè m'en deixin tenir? no els hi he dit als meus pares com em sento perquè em fa cosa, que els puc dir en lloc de lo que em sento sola...
com puc fer que em pugi l'autoestima?
InterPersonal

Hola bonica,
Tenir un gos és una responsabilitat molt gran i que afectaria al funcionament de tota la família. Tots haurieu de canviar alguns hàbits i potser fins i tot les vacances. Per tant, és una qüestió que cal decidir-la entre tots. Exposa a casa els teus motius i intenta negociar, però també hauràs d'acceptar la negativa. De moment els teus pares són els responsables de la família i la seva opinió té més pes.
També et diré que aquesta sensació que descrius és molt habitual en els adolescents. Se'n diu labilitat emocional i vol dir que us trobeu en una muntanya russa de sensacions i emocions. Són reals, però també molt canviants. No pateixis que això s'estabilitzarà i d'aquí un temps et sentiràs millor. De totes maneres, hauràs de buscar altres vies per sentir-te millor si no podeu tenir un gos. Com per exemple a través d'excursions, d'alguna afició o de manualitats....busca allò que et fa sentir bé i practica-ho!
Una abraçada!
Laia Sala
www.interpersonal.cat