TINC UN PROBLEMA GREU??
Hola,primer de tot mersi per llegir lo que em passa i segun MERCI!!!
Bueno jo tinc 13 anys i peso 44kg medeixo 1'54(mes o menys)i sempre sobretot de petita m'ha agradat menjar molt i ara tambe m'hagrada pero fa anys 3 o 4, que no m'agardava el meu fisic perque estava grassoneta pero clar no sabia que fer i no estva tan obssesionada. Peo vaig anar creixen, sobretot de ment(manera de pensar) i vaig deixar de menjar pro sempre arrivava a 48kg no passava d'aquells fins l'any passat es a dir a primer d'eso.a l'estiu me engreixat i e recuperat tots el quilos que havia perdut i aquest any he decidit tornar a deixar de menjar i me anat aprimant fins al pes actual.
el problema es que tots em diuen que me aprimat molt, que estic prima etc, inclus el metxe m'ha dit que estava be pero jo aixo no mu veig i ara tinc por a engreixarme, es com si (per exemple) un cap de setmana anem d'excursio a un lloc on magrada molt i mobligan a esmorçar 'epatllet el dia
i jo ja no se que fer, que em paassa, tinc algun problema, jo tambe em vull veure be perque no puc, mu diuen enseriu??
Sara Bujalance

Hola! Gràcies a tu per compartir la teva preocupació amb mi, per tot el que expliques imagino que ho estàs passant malament per culpa de la preocupació pel pes i el menjar. Pensa que en edat de creixement és normal que guanyis pes. Això passa no perquè et facis més grassa, sinó perquè et fas més gran (els òrgans com el cor, els pulmons, etc. del cos d'un adolescent es fan el doble de grans, així que és normal que guanyis pes). De fet, si no guanyessis pes voldria dir que no estàs creixent i que sempre et quedaries amb cos de nena, i això sí que podria ser un problema. Per tant, no tinguis por de guanyar pes. Has de menjar normal, sense por. Per créixer bé és necessari que mengis de tot, variat, equilibrat i suficient (sense quedar-te amb gana). El que també és molt important que facis és parlar amb els teus amics i familiars sobre com et sents i sobre la preocupació que tens pel pes. Creu-te'ls quan et diuen que estàs prima perquè és veritat, t'ho diuen en serio. Parlar amb ells sobre com et sents t'ajudarà a trobar-te bé i a evitar un problema com una anorèxia, ja que la preocupació pel pes, si no s'atura, pot acabar convertint-se en una malaltia. Molts ànims i molts petons!!