No se con canviar..
Hola, primer de tot gràcies per responder aquesta consulta...
Desde l'any pasat, he deixat de sortir, conèixer noves persones, i tot ha anat a pitjor. Primerament, les meves tres millors amigues van començar a fer un grupet amb uns nois amb els que jo no hem portava massa be, i vaig deixar d'anar amb ells, ja que no hem sentia còmoda, pero ells continuaven quedant, jo per tant, em quedava a casa... Aixo suposo que va començar a fer que m'apartes una mica de tothom del meu barri. Gairebé no tinc amics (només tres millors amigues, encara que hem sento bastant sola de vegades ja que com he dit, elles son molt mes sociables que jo), i alhora de parlar amb gent, no puc, i no es que no pugui perque soc tímida, esque hem sento sempre incomoda i tinc ganas d'anarme'n a casa amb una sensació horrible... Vull intentar canviar-ho, pero no se com, ja que a part, estar sempre a casa acaba fent-me sentir malament i acabo sempre pensant en coses negatives i bueno... No se, gràcies per llegir-me :).
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per la teva consulta.
Entenc que et puguis sentir així amb aquesta situació que expliques. Has provat de parlar amb les teves amigues? Moltes vegades compartir el que pensem i com ens sentim ens és de gran ajuda per sentir-nos millor. Possiblement amb el seu suport pots anar fent petits canvis dia a dia.
Si veus que estar a casa et fa sentir malament i et fa pensar en coses negatives parla amb les teves amigues i organitzeu sortides en les quals et puguis sentir còmode. Al principi podeu estar només vosaltres quatre, després, quan estiguis còmode dir-li a una altra persona que vingui, i així, a poc a poc anar-te habituant a aquestes situacions que ara tant t'incomoden!
Molts ànims
www.consultajove.cat