Familia
Hola gracies, per respondre a la pregunta:
Doncs el meu problema es aquest:
Tinc 4 germans i elmes gran (34) quan tenia 18 va coneixer una noia i es volia casar amb ella pero als meus pares no els hi semblava be, pero ell ho va fer igualment i va fugir, fins que lany que vaig neixer jo es va plantar a la porta de casa amb un bebe dun any demanant als meus pares diners i una casa i els meus pares (despres del que els hi va fer; robar, insultar i to) van construir li una super casa i van estar aguantant els capritxos i problemes de la seva novia.
Ara fa 1 any el meu segon germa gran va decidir casarse amb la germana de la novia del meu primer germa gran, pero com que als meus pares no els hi semblava be (que al contrari del meu primer germa gran) no es va casar i aixo va provocar que el meu primer germa gran senfades amb el meu germa perque no ha comes el mateix error que ell va cometre.
Els meus pares pateixen molt perque ara el meu segon germa gran es casara amb una noia super simpatica i el meu primer germa gran diu que no anira i mai mes tornara a parlar amb ell.
Jo i el meu 4art germa gran patim molt perque hi han problemes familiars molt greus (apart daquest) i que estem en crisi economica.
AJUDA... perque jo explotare i ja no em tornaran a veure...
InterPersonal

Hola donut! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
És cert. És una situació complicada. Entenc com et sents...en aquesta situació et diria que parlis amb els teus pares, però no per intentar solucionar res. No et toca el paper de solucionar, perquè aquest paper està a les mans dels teus pares i sobretot del teu germà gran.
Així que, et toca parlar des de fer-els-hi saber als teus pares com et sents. Com esteu vivint tota aquesta situació. Podeu parlar-hi tu i el teu 4rt germà junts. Així us serà més fàcil i els pares veuran que realment esteu preocupats.
Els hi heu de dir que esteu preocupats per la situació familiar que teniu i que esteu patint molt. Proposeu-els-hi que potser a casa necessiteu ajuda professional, o potser en necessiten els pares per començar a poder posar ordre i límits a casa, o tota la família.
Intenta parlar també amb algun adult de confiança, si et sembla, perquè notis el suport per fer tot això. Evidentment és un procés que la situació vagi canviant. Hauràs de tenir paciència, però és molt important perquè passin canvis que tingueu aquesta conversa amb els pares.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat