cos
hola! tinc 13 anys, medeixo 1.65 i peso 60 kg, jo trobo que estic gorda i no se que fer per aprimar-me perquè cada vegada que ho intento no puc, no puc parar de menjar i a mes a mes menjo coses que engordeixen i casi no m'agrada res saludable ni faig cap esport. Què puc fer?
Sara Bujalance

Hola sacolomur! El primer que has de fer és deixar de preocupar-te pel teu pes perquè el teu pes està bé, no necessites aprimar res! Per això no aprimes, perquè el teu cos no ho necessita. De fet, si aprimessis podries tenir problemes importants de salut. El que sí és important és dur un estil de vida saludable per tal d'assegurar-nos no només un bon pes, com el que ja tens, sinó sobretot un bon estat de salut. Per això és necessari que mengem de forma variada i equilibrada (com marca la piràmide alimentària) i que fem esport habitualment. Canviar els hàbits costa una mica, però amb una miqueta d'esforç es pot aconseguir. Intenta anar introduint verdures, fruites, llegums, peix, pasta, carn etc. a la teva alimentació i busca un esport que t'agradi. N'hi han molts, així que segur que hi ha algun que t'agrada. Trobar un esport que t'agradi és la clau per fer esport perquè el faràs per passar-t'ho bé i faràs activitat física sense ni adonar-te'n. I pel que fa a la bolleria, xuxes, etc. recorda que són aliments que podem menjar perfectament però de tant en tant, el que no és convenient és abusar-ne. Molts petons!!