CREC QUE M'ESTIC COMENÇANT A OBSSESIONAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR
Hoola, bueno aveure tinc 13 anys i des de fa uns dies a casa meva estem començant a eliminar o substituir alguns aliments com ara la sal per altres que aporten les mateixes "coses bones" i redueixen les "dolentes" no sé si m'explico... Això m'agrada perquè des de fa uns dies no em sentia bé amb mi mateixa, vui dir em miro al mirall i no m'acabo d'agradar. No dic que no m'accepti, perquè el meu cos m'agrada bastant però crec que m'estic obsessionant perquè osigui jo medeixo mes o menys 1'64 o porai, i peso 54. No sé on vaig llegir que per saber si era el teu pes havies de calcular 10 quilos menos de metres que medeixes. No sé si es veritat eh... Bueno continuo. Que jo menjo alguna cosa i em sento com culpable, per exemple ara portava uns dies menjant sa, però ahir vaig anar a dinar amb una amiga i al final vaig acabar prenent un panini i mig, i de postres un donut. I maremeva. M'he plantejat fins i tot fer-me vomitar però em fa por escanyar-me o algo. Esque osigui el problema no és que em vegi gorda o algo, el que realment em passa és que em dona "cosa" menjar, encara que menjo eh, però vui dir que quan agafo algo que m'agrada de la nevera o l'armari lo primer que miro son els percentatges de grases i tot això... no sé que fer, tampoc es extrem perquè si tinc gana a mitja tarde menjo, faig esmorzar, dinar i sopar sense saltarme res eh... i també prenc molta fruita i verdura i faig natació bastantes hores a la setmana... pero no se... vui saber que en penseu, moltes gràcies<3
Sara Bujalance

Hola! Primer de tot, no facis cas a això que has sentit de que s'han de pesar 10 quilos menys del que medeixes. Això és només una llegenda urbana. El pes és una cosa molt relativa que depèn de moltes coses com la genètica, l'estil de vida, l'estat de salut, l'esport que es fa, etc. A més, tu no tens res del que amoinar-te perquè el teu pes ja està molt bé com està, així que pots estar contenta. I pel que fa al menjar, està molt bé que a casa mireu de menjar saludable, però no cal que t'obsessionis. Menjar saludable vol dir que de tant en tant també s'han de menjar paninis o donuts, o xocolata, etc. El que no hem de fer amb aquests aliments és abusar-ne, però de tant en tant els pots menjar tranquil·lament. I ni hi pensis en vomitar, ja que vomitar no aprima (si coneixes a algú que vomita i està prim, ho està per altres motius), i és molt perillós per a la salut perquè pots acabar a l'hospital. Per mantenir un bon pes, com el que ja tens, només cal que mengis de tot, equilibrat i que facis esport habitualment, com ja fas. Molts petons!!