Ajudeu-me
Hola, mira sóc una noia de 14 anys, d'aquí poc fare 15, bé el que em passa es que a casa tinc molts problemes, vaig estar separada del meu pare molts anys i la cosa és que ara que ja estic amb ell fa uny, les coses no van molt bé. Ens discutim gairebè sempre, des de petita tinc problemes amb la família, no conec a la meva mare, i no em va dir res fins als 11-12 anys, no se res, només que no la tinc al meu costat. El meu pare mai s'atreveix a dir-me alguna cosa d'ella, ni tan sols el nom de la meva mare, la que em va dir que alguna cosa va ser la meva àvia. La dona del meu pare es molt bona persona, però a vegades ens discutim fins que arriba el punt en que no puc més, ni amb ella ni amb el meu pare. Per tots els problemes que tinc a casa, també tinc problemes a l'institut, amb la meva manera de ser, amb la meva actitud. El que passa es que per tots aquestes coses, no puc ni estar a casa. Ja vaig intentar arreglar les coses amb el meu pare, fins i tot li vaig escriure una carta, i les coses segueixen igual. Pot ser hi han dies que podem estar bé, pero ell no enten que això no vol dir que tot estigui millor. No se que fer, vaig entrar en el món de les drogues, perquè no podia més estava molt cansada, i em van dir que amb això em relaxaria. No puc estar en casa, les coses aquí no es poden arreglar, que faig?
Elena Crespi

Waor, el que està clar és que les drogues no arreglaran la situació, al contrari, encara que hi hagi alguna substància que et relaxi de bones a primeres, a mig termini encara et portarà més problemes. Per tant, per començar a resoldre la situació a casa, et recomanaria que no consumissis res, així et tindrem a tu al 100%! En segon lloc, la situació que descrius té una part de normalitat: és normal estar així a casa, sobretot als 14-15 anys... però com que la teva situació és una mica especial (i no conec tota la situació), potser et recomanaria que parlessis de nou amb el teu pare i li expliquis el que ens has comentat a nosaltres. Si veus que no et fa cas, potser seria bona opció que us visitéssiu amb un psicòleg especialitzat en temes familiars peruqè us ajudi a entendre-us millor i a estar bé l'un amb l'altra.
Una abraçada i molts ànims!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com