Estimar als altres
Hola!
Tothom sempre m'ha dit que si no t'estimes a tu mateix no pots estimar als altres. Sincerament no m'estimo gens a mi mateixa: ni per l'exterior ni per l'interior. Sóc grassa físicament i dèbil psicologicament. Pero aixo no vol dir que jo no pugui estimar als altres, no? Es mes, estic segura que se estimar i ho demostro.
Es pot estimar als demes i no estimerte a tu mateix?
InterPersonal

Bon dia,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal.
Dir-te que no té cap sentit això que et diuen. No té res a veure. Clar que pots estimar als altres!! I com tu dius, estàs segura que saps estimar i demostrar que estimes! Així que per això no pateixis.
Se que no m'ho preguntes, però si m'ho permets, et diré un parell de comentaris al fet que no t'estimis gens a tu mateixa. És important que aprenguem a estimar-nos, cada persona és com és, amb els seus defectes i amb les seves virtuts, però no per això hem de deixar d'estimar-nos. No et fixis només en les coses que no t'agraden de tu, parat a pensar també en les virtuts que tens. Fes una llista amb les coses bones que tens. Potser al principi et costa, però ja veuràs que sortiran moltes més de les que penses ara inicialment. Si et bloqueges, pregunta als teus amics i familiars, ja veuràs que t'ajuden a omplir aquesta llista (jo per començar, i sense conèixer com ets, ja te'n diria una: saps estimar).
No podem acomodar-nos en la idea que no ens estimem, i punt, hem de buscar eines perquè això canviï i aconseguir veure en nosaltres aquelles coses bones que tenim, també, intentar minimitzar i buscar solució a les petites coses que no ens agraden tant.
Molts ànims!!
www.consultajove.cat