perdre la timidesa
Hola, com podria perdre la timidesa i ser més segura de mi mateixa? Tinc moltes ganes d'experimentar amb els nois, i tot i que amb les meves amigues soc molt extrovertida, quan s'acosta un noi que m'atreu mínimament em tallo de cop i no sé mai que dir. Això m'assusta molt perque si segueixo així vec que mai tindré novio!!
Crec que influeix que la imatge de mi mateixa no és massa bona, i al no tenir experiència i pensar que l'altra gent si encara em fa agafar més pors.. A més a més, mai he tingut confiança amb cap noi ni com amic, és com si m'asustessin.. vull cambiar això però no ser com! ajudaa
InterPersonal

Hola nais,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que un punt de timidesa és molt útil a nivell social! Ens ajuda a saber actuar en diferents ambients. La gent tímida sol ser molt observadora i per tant, també sap molt bé com es comporten les altres persones en els diferents àmbits i sap aplicar-ho!
Per tant, jo et recomanaria que no l'eliminéssis del tot la timidesa perquè et pot ajudar molt!
En segon lloc, si amb les teves amigues ets extrovertida vol dir que necessites una mica de confiança amb les persones i això no és dolent. Segurament als primers moments que coneixes algú et talles una mica, però després mica en mica et vas deixant anar. És una bona estratègia.
Què podries fer? Doncs demanar a alguna amiga teva que tingui una mica menys de vergonya, que et presenti algun noi i que t'ajudi a donar-li conversa. Fes proves amb els nois de la teva classe i comença a parlar-hi de deures, d'actualitat o d'aficions... t'ajudarà a guanyar una mica de confiança!
Una abraçada
www.consultajove.cat