Ansietat i indecisió
Hola, estic fent segon de batxillerat i estic passant-ho molt malament.
Noto que els dies em passen lentament, em costa durmir a les nits i sento un constant pes dins meu. Fins i tot a vegades em marejo i tinc migranyes.. tot això degut a l'ansietat. La causa suposo que són els estudis, i és que no puc més, estic farta de estudiar cada dia i ben just tenir temps per mi mateixa.. M'agradaria que m'ajudessis a relaxar-me i a no tenir pensaments negatius per eleminar aquest estrés, ja que els símptomes físics que es manifesten m'impedeixen en certa part tenir una vida normal... ajuda!
Per altra banda, també m'angoixa molt que no sé quina carrera vull fer, estic molt perduda... tinc por d'arribar a maig i encara no saber-ho o bé fer una mala tria... com saber el que realment m'apassiona? no en tinc ni idea!
Gràcies per la vostra ajuda.
InterPersonal

Hola de nou Anna,
Veig que has analitzat molt bé la teva situació i que tens molt detectat què és el què t'angoixa. El segon curs de batxillerat sol ser un any bastant concentrat per tots els alumnes, perquè s'hi suma, a part de la tria de la carrera, la preparació per la selectivitat.
És natural que sentis que no tens temps per tu, per això és importantíssim organitzar-se bé. Una estratègia és intentar distingir molt bé les estones de feina, d'oci i les de relax. Sobretot, quan et toqui un moment d'oci, disfruta'l!!! És tan important estudiar com saber desconnectar. Per tant, la tasca serà que et facis un horari molt bonic (i realista) amb les estones que dedicaràs als estudis, les estones d'oci (amb una bona dosi d'amigues al cap de setmana) i també les estones de relax (per exemple: a partir de les 21:00h descanso, miro la TV, miro sèries, adolescents.cat...).
Pel què fa a la tria de la carrera... és molt difícil encertar-la a la primera! T'has de permetre equivocar-te! Els nostres interessos poden canviar i evolucionar al llarg de la nostra vida, per tant també la nostra vocació!
La meva recomanació és que pensis on t'agradaria estar d'aquí 10 anys i en funció d'això miris quin és el camí que t'hi porta! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat