Fumar :(((((
Felicitas per la feina que feu diariament!
La meva consulta va referida a fumar. Tinc 14 anys i l'atre dia(fa un mes o dos) vaig comprar un paquet amb una amiga meua. Ens vam fumar un, i ara cada vegada que podem, ja sigui al sortir del cole o avans d'entrar ens fem un. Las meva pregunta son: No ho puc deixar pq nose magrada..., els meus pares no ho saben i ademes jo estic perduda i nose que fer, a classe em diuen fumeta ippfff devritat que em sento fatal pero be al mateix temps.. Ajeudeu-me siusplau!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i ser tan sincera.
Entenc que fumar d'amagat t'aporti aquest punt de novetat que et faci sentir atrevida, però també em parles de moltes conseqüències negatives com haver-ho d'amagar als teus pares, els comentaris dels companys de classe, que no et sents a gust amb tu mateixa....
Evidentment jo et diré que evitis el consum de drogues. Tot i que no en som conscients, el tabac ens augmenta el nostre nivell d'alerta, és a dir, activa el cervell i el posa en estat d'alerta, a més d'afectar ràpidament la nostra capacitat pulmonar, donar-nos mal alè i algunes taques a les dents per posar alguns exemples dels efectes immediats.
També hi ha una altra conseqüència negativa i és la valoració de la gent de l'entorn. Actualment fumar no està massa ben vist i cada vegada es tolera menys la olor a tabac....
Així que si tu has pres aquesta decisió, hauràs d'assumir totes aquestes conseqüències....
Una abraçada
www.consultajove.cat