Ajuda siusplau
Hola,necessito ajuda. Fa uns mesos que he començat amb l'anorèxia i la meva família cada vegada sap menys què fer. (ells no ho saben) perquè el meu caràcter i comportament han canviat moltíssim. Necessito que m'ajudis: com podria fer per parlar-lis del tema ( has de tenir en compte que no hi ha confiança). Necessito que m'ajudin perquè sinó jo no podré tirar endevant i arribaré al suïcidi perquè ara la meva vida no val res. Sempre s'estan queixant que ells es lleven aviat perquè el meu germà i jo visquem de puta mare, que n'estan farts, i coses d'aquestes. També el meu pare sempre diu (com que veu que no menjo) que no vol acabar en un hospital i Jo necessito tornar a ser la persona que era abans perquè no aguantaré gaire més això.Com ho puc fer per dir-lis això?
GRÀCIES
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltíssimes gràcies per la teva consulta i per tenir la confiança per explicar-nos la teva situació.
Primer dir-te que la teva actitud davant d'aquesta situació és molt bona, que siguis conscient que estàs passant per un moment difícil i que busquis solucions i ajuda, és un primer pas i molt important.
El millor que pots fer és dir-li als teus pares que necessites parlar amb ells (amb els dos, o amb el pare o la mare, amb qui et sentis més còmode). Dius que no teniu molta confiança, pensa, però, que els pares, encara que moltes vegades es puguin enfadar amb nosaltres, es puguin queixar per anar cansats, etc. ens estimen molt i sempre volen el millor per nosaltres, ells t'agrairan molt que els expliquis la teva situació, com et sents, i que puguin ajudar-te en aquests moments que per tu estan sent difícils. Els pots explicar tal com ens ho has explicat a nosaltres, segur que t'entendran i t'ajudaran a buscar el suport que ara necessites. Si amb els teus pares no et veus en cor, si ho intentes però veus que no et sents preparada, pots recórrer a algun professor de l'escola amb el qui tinguis confiança i et pugui donar un cop de mà. El més important és que ara que ho necessites busquis el suport d'algun adult que pugui ajudar-te.
pd: en aquest mateix consultori hi ha un apartat dedicat a temes d'alimentació. Si tens algun dubte concret o vols una ajuda més especifica, pots escriure'ls, de ben segur que et donaran informació que et serà molt útil!
Molts i molts ànims.
www.consultajove.cat