Distància
Estic preocupada per una amiga meva i us vull demanar consell.
Resulta que la meva amiga va conèixer a un noi per un grup de whatsapp i van començar a parlar molt i molt fins que un dia es van agradar i s'ho van dir. Des d'aquell moment van començar a sortir.
Tot anava bé però un dia el noi la va deixar per la distància (ell viu a uns quans kilòmetres d'ella). Al final van tornar i tot es va arreglar.
Un altre cop també es van enfadar i ell la va deixar, la meva amiga com l'altre cop va ploraar moltíssim i estava fatal i no tenia ganes de fer res. I jo amb una altre amiga la vam ajudar i animar-la.
Ells ja es van conèixer a la realitat i de taant en tant quedaven.
Després, abans d'ahir la va tornar a deixar.Aquest tema però és més fort.Resulta que ell la fa molt mal i sempre s'enfada. Nosaltres recomenen que s'oblidi d'ell però ella no pot.Llavors la nostra amiga ens va explicar que es feia mal físicament. és a dir, s'autolesiona!!! qUAN ENS HO VA DIR ENS VAM QUEDAR FLIPANT I LI VAM DIR QUE NO HO FEES !! Ella ens va dir que ja ho havia fet altres cops però que ho feia per desfogar-se. Nosaltres estem molt preocupades. Doncs això, el noi la va deixar per aquest tema ja que com he dit la meva amiga li va explicar que quan ell s'enfadava amb ella per qualssevol motiu ella s'autolesionava. El noi li va dir que no volia seguir més amb ella que per a tant com a amics i li va fer prometre que no tornaria a autolesionar-se.
Ahir ja estava millor i parlava bé amb el seu exnovio. Però, avui ens ha explicat que no tenia ganes de menjar n de fer res i que ha començat a vomitar molt. Ella és molt prima i ara a sobre vomita. Tot per un simple noi que quasi ni coneix i que no cal que s'ho prengui tan en serio perquè ja se sap que a aquesta edat les coses no van en serio. Li hem intentat dir però ella continua plorant. Esperem que tot millori i que la noia s'oblidi d'ell, perquè sinó la cosa acabarà molt malament.
Em faries un gran favor si ens podeu ajudar en aquest tema tant delicat i complicat i saber com ajudar-la millor. Moltes gràcies per la vostra atenció!
InterPersonal

Hola!
Primer de tot dir-vos que aquesta noia té molta sort en tenir-vos com a amigues!
Les ruptures de parella poden arribar a ser molt doloroses. A vegades els altres no ens entenen i això encara fa més mal. Escolteu-la i deixeu que es desfogui. Parlar d'ell l'ajudarà. Deixeu-li una setmana perquè pugui plorar i llavors comenceu a proposar-li fer activitats.
Evidentment, controleu el tema de les autolesions i si no millora, haureu de parlar amb els seus pares.
És bo que els nostres amics ens entenguin i ens respectin els nostres espais. Doneu-li aquest marge perquè pugui pair una mica la situació i després ja podreu dir el que penseu de la seva relació. Però aquests primers dies, feu-li molt de costat.
Una abraçada
Laia Sala
www.consultajove.cat