una traumatica e inesperada mort
Fa alrededor d'un mes va morir el meu avi per una cosa que en teoría no era res, he intentat sobreportar-ho i no pensar-hi ja que savia que si mi capficava encara seria pitjor ja que estaba molt unida a ell. Les primeres setmanes era com si no sapigues que havia mort, res mimportava i em donaven atacs de riure en els moments menys graciosos del mon. Aquestes dues ultimes setmanes ja no em passa però ara he començat a ovlidaar-ho tot, qualsevol cosa se'm ovlida i tanbe quan veig un avi amb els seus nets em deprimeixo moltissim. Que faig per superar-ho? Algun consell?
Es molt importat la teva ajuda no m'agrada estar aixi
InterPersonal

Hola Laieta,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Moltes gràcies per compartir aquests moments amb nosaltres.
Primer de tot dir-te que em sap molt greu que estiguis vivint això. La mort d'una persona que estimem és molt dolorosa i sovint comporta un temps pair-ho. A vegades ens costa tant fer-nos-en a la idea que és com si estiguessim en xoc (actuem tan normals) i no connectem amb les nostres emocions.
Segurament ara t'està apareixent la tristesa.... deixa-la que es quedi, no l'evitis. Si estàs trista, plora. Plora per la situació, plora pel teu avi, plora per les estones que el trobes a faltar, per la ràbia que sents.... Tindràs moments on sentiràs moltes emocions dins teu: deixa-les anar.
Pots escriure cartes o un diari, parla d'ell, fes coses que feies amb ell, mira fotografies... tenir present la persona que has perdut és una bona manera de poder-lo recordar sense dolor d'aquí un temps. Ara potser et farà mal, però veuràs com mica en mica aniràs sortint d'aquesta habitació fosca. Aniràs aixecant la persiana i els rajos de llum a la cara et resultaran agradables. Llavors tornaràs a disfrutar de les coses que feies abans sense sentir-te culpable.
Comparteix-ho amb la teva família i veuràs com mica en mica podràs col·locar el teu avi dins el sac dels records bons.
Una abraçada i molts ànims
www.consultajove.cat