Ploblemes d'autoestima i vergonya
Bueno, tinc 14 anys i peso uns 44kg,estic baixa de pes i em preocupa per què jo sé que estic massa prima però em veig bé, el problema es que tothom m'ho diu i al final acabo deprimida per què per mi es massa díficil engreixar ja que sempre he tingut així la constituciò..
No sé que fer per què m'ho diuen tantisimes vegades que ja no m'agrada el meu cos, em sento com una anorexica però no ho soc i aquesta autoestima tant baixa em dona massa problemes amb el meu novio ja que em dona vergonya que em vegi en roba interior o inclús sense, jo vull experimentar coses noves per que ja portem un temps junts però no m'atreveixo per si no l'hi agraden les meves cames primes o no sé, es que ja em monto les meves paranoyes per culpa de la gent..
InterPersonal

Hola bonica,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
La veritat és que sovint les persones opinem sobre els altres sense ser conscient de com poden ferir les paraules.
El que et demanaré és que facis un exercici de REALITAT. És a dir, intentis oblidar tots aquests pensaments i et centris en el que m'has explicat:
Pel que fa al teu cos, m'has dit que tu et veus bé i que el problema que tens és en relació als comentaris dels altres, oi? Doncs hauràs de buscar la manera de neutralitzar-los. Per sort els éssers humans no estem fabricats amb el mateix motlle i tenim cossos molt diferents. Un dels ingredients per assolir la felicitat és "estar bé amb un mateix" i tu ja ho tens!
Amb la teva parella no hauria de ser diferent. Tots sentim vergonya en despullar-nos davant d'algú que ens importa, és habitual. Però estic segura que si està amb tu és perquè hi veu més enllà del teu cos, oi? El teu cos és una part de tot el que li agrada de tu, així que si vols, aneu a poc a poc, explica-li les teves inseguretats i veuràs com ell et tranquil·litza.
Una abraçada!
www.consultajove.cat