Pes
Holaa, mira tinc 14 anys, i estic molt obsesionada amb el pes. Porto bastans mesos menjant més lent i menjo cada cop menys quantitat, tinc com menjar "prohibit". Sento com si a vegades estic bé i llavors recaic i torno a menjar poc. Això va començar quan la meva germana em va dir "gorda". Quan em miro el mirall vec el meu cos com si no fos real. Ha hagut vegades que he acabat contant totes le calories que menjo al dia per cremarles al dia seguent totes. Faig com 1 hora d'esport al dia, no per que sigui saludable, sino per cremar calories. Sóc diabètica, i ha vegades em marego tant que no em puc aixecar del llit. La gent no nota que m'aprimi, pero sempre que m'envaig a dormir les costelles s'em noten mes. Tinc por de ser anorexia, he fet algun test per haveure si tenia elguns signes, i deia que anes al metge perquè tenia moltes posibilitats de ser-ho. Els meus pares no ho saben, realment ningu ho sap. Tinc molta por de dir-lis. Ajudaa
Al començament de la anorexia no tens perque esta prima no?
Sara Bujalance

Hola Anoieta! Gràcies per compartir amb mi la teva situació, imagino que ho deus estar passant malament amb tot això. Per tot el que expliques és molt possible que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns fan patir molt a la persona i són molt perillosos per a la salut, i més en el teu cas sent diabètica. Al ser diabètica és fonamental que mengis bé perquè si no, pots tenir problemes MOLT greus de salut, no te la juguis!. Entenc que el comentari de la teva germana et fes mal, però és necessari que parlis amb els pares i amb ella sobre això perquè segur que ella no volia fer-te mal, al contrari, segur que vol que estiguis bé. Sé que et fa por parlar amb els pares, però ho has de fer per protegir la teva salut i estar bé. Quan els hi diguis, és possible que es mostrin preocupats i/o nerviosos, però t'entendran, no s'enfadaran amb tu, al contrari, faran tot el possible per ajudar-te tal i com ho faries tu si ells tinguessin un problema. A més, tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació com a pares d'ajudar-te. Respecte a la pregunta que fas, no sempre que hi ha anorèxia la persona està prima, ni al començament ni després, perquè a vegades, tot i haver anorèxia, la persona no aprima perquè el seu cos no és d'aprimar o per altres motius. I insisteixo, parla amb els pares! També podeu trucar-nos a Fundació Imatge i Autoestima si necessiteu orientació: 93 454 91 09. Molts petons!!