DEMANO AJUDA!?
Hola, mireu, estic bastant espantada perquè ja no sé qué més puc fer i no hi veig cap altre remei.
Desde fa dos anys tinc problemes amb el menjar. Em veig grassa (tot i que la gent diu que estic molt prima), a la hora de menjar ho passo fatal perquè només penso en com aprimar-ho, i m'és impossible mirar-me al mirall sense sentir fàstic de mí mateixa.
Medeixo 1,69, peso uns 45 quilos, i vull pesar 40.
L'any passat pessava 42 medint el mateix i vaig arribar a un punt en que necessitava autolesionar-me per sentir-me millor, però poc després una amiga em va "ajudar" bastant amb els meus problemes i vaig estar bé durant l'estiu del 2014. A finals d'agost vaig anar al metge per una revisió. Feia mesos que no em pesava, i quan ho vaig fer va ser horrorós per a mi i vaig recaure. Torno a estar igual que l'any passat i cada día és pitjor que l'anterior.
L'any passat la meva mare em va trobar menjar amagat a l'habitació però em vaig inventar una mentira, i tot i que no sé si s'ho va creure, no va dir res més del tema. Tots sospiten de que em passa algo però a mi em fa molta por que s'assabentin o que em vulguin portar al metge o algo així i encara que vull estar bé, soc incapaç de demanar ajuda.
A més desde fa mesos tinc un altre problema, i es que he començat a veure persones que ningú més pot veure i que se m'apareixen quan menys m'ho espero. No em parlen però em fan tanta por que penso que m'estic tornant boja i ja no puc més.
Sé que pot sonar molt extrany, però... creieu que pot ser molt seriós? o creieu que pot ser simplement una etapa que passarà? hauría d'explicar-ho als pares o a algú? i com podría parlar amb ells de tot això?
Moltíssimes gràcies
InterPersonal

Hola Nat! Sóc l'ELi AUlet. psicòloga d'Interpersonal.
Doncs, per ser-te sincera, és molt serios tot el que planteges!!! Tot! necessites ajuda ja i posar fil a l'agulla a les teves pors!
Pot ser que tot això que expliquis pugui estar relacionat amb l'estat de desnutrició i falta de pes i és molt greu!
Manipular al nostre cos té conseqüències molt extremes. Entenc les teves pors, però ahs de deixar de maltractar-te a tu mateixa!! Això de voler estar tan prima és molt perjudicial per tu. Què vols aconseguir amb aquest pes? estàs segura que és la via epr aconseguir-ho?
La teva vida és més important que no pas tenir un pes baix!! Vols convertir-te en una "mujer florero" o prefereixes ser feliç i tractar-te bé a tu mateixa?
Tractar-se bé a un mateix és la base perquè els altres et tractin bé. Si vols estar satisfeta de tu i tenir bones realcions amb els altres treballa en la direcció correcta. T'assseguro que perdre pes i voler un cos prim no té res a veure amb estar satisfet i mantenir relaicons positives amb els altres.
No deixis que passsi més temps amb aquest problema! Tens una situació molt problemàtica que si no hi poses fil a l'agulla ja es pot complicar moltíssim!
Cuida't molt!! una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat