bloquejada
hola!
tinc un petit problema, i és que a classe d'angles puc parlar perfectament anglès sense cap problema, vaig al 1r grup i sempre trec notables, però quan surto d'escola, si haig de parlar angles amb algú em bloquejo, i és com si de cop no sapiguès res.
què puc fer per canviar-ho?
gràcies
aiko
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
En aquesta situació el que pot estar passant és que et bloquegis degut a falta d'entrenament en situacions noves. Sabent el nivell d'anglès que ens expliques evidentment el problema no està en els teus coneixements.
El que t'ajudarà en aquesta situació serà que et preparis algunes frases en anglès típiques a dir, com en les converses xorres que tots tenim i les utilitzis en aquests moments en que et bloqueges. Seran com frases comodin que pots fer servir!
Llavors també intenta parlar fent errors mínims, petits, que gairebé no es notin , però qeu decideixis deliberadament fer erros . I llavors, espera què passa? què és el pitjor que pudrà passar? serà catastròfic o creus qeu ho podràs superar? Jo estic segura de que ho podràs superar i , a més, que podràs aprendre molt de tota aquesta experiència en la que pots aprendre moltes més altres coses que angles!
Aixi que, endavant, no facis cas al teu bloqueig i creu-te que ets capaç de començar a dir 4 cosetes en anglès. Per ara, només han de ser 4! ; )
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat