Càncer
L'altre dia vaig anar a l'hospital perquè a la meva millor amiga fa poc li han detectat un càncer, allí vam anar a una sala on hi pots anar on hi han més adolescents i allí em vaig enamorar d'un noi i ell de mi. El problema està en no té gaires esperançes de sobreviure. Concretament de un 8% de possibilitats de sobreviu-re , ell esà molt enamorat de mi i jo d'ell, però ell diu que és millor que l'oblida perquè algun dia morirà i no em vol veure sofrir. Ara està passant per moments díficils, ha de tornar a fer quimio, i no la vol fer perquè diu que se li cauran els cabells, estarà dèbil, plorarà, es trovarà fatal,... Com el puc fer creure que si vol que l'oblida encara sofreiré més? Com el puc animar perquè continuï la lluita i que no avandoni tot i les poques possibilitats de sobreviure? Com puc fer que tingui l'autoestima alta i que no em vulgi veure per por al que li diria?? A més el que més el preocupa son els cabells, he pensat que com que ara ja se li començen a caure, com que se'ls haurà de rapar en comptes de que els hi rapi el metge que li preunto si vol que li rapa jo, li preguntarieu??
InterPersonal

Hola Alexia! Sóc l'ELi AUlet. psicòlgoa d'Interpersonal.
Entenc com et sents. També l'entenc a ell..conèixer a algu en aquest moment de la vida, on intentes lluitar per tirar endavant amb el dia a dia, on tens por, incertesa...i no saps com acabarà és molt dur.
És cert que ell està passant per un moment molt complicat. Està bé que hagiu compartit aquestes emocions. També és cert que l'has de respectar.
Primer de tot pensa i decideix com afrontaràs la despedida si li arriba el final de la vida. Morir és humà i acompanyar a la gent en aquest moment tmabé és molt humà. Si , és dur, però molt sensat i també bonic.
Prepara't per si arriba el moment de la despedida, serà dur, però tots som capaços de seguir endavant i aprendre d'aquests cops que ens dóna la vida. Tots hem d'aprendre de la mort i acceptar-la i respectar-la sense pors.
ENDAVANT!
Eli Aulet www.interpersonal.cat