PROBLEMA AMB LA MEVA VIDA
Hola, primer de tot feliç 2015 i bones festes, doncs mireu jo tinc un problema amb la meva vida, perque quan em sento impulsada per fer una cosa, per molt rara que sigui la faig, sense pensar en les consequencies que pot arribar a tenir, ja sigui a nivell de la meva vida o que pugui afectar a altres persones, com amics.
No se com solucionar aquet problema, es a dir he intentat posarme a pensar avans de fer alguna cosa pero no soc capas. Si la bull fer sense pensar-mo un moment la faig.
Em podieu donar un consell per superar aquest poblema, gracieees
PD. perdo per les faltes
InterPersonal

Hola bonica!
Gràcies!! Desitjo també que el 2015 sigui un bon any per tu!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
El que expliques és més freqüent del que et penses. A vegades podem tenir la sensació que no pensem el que fem, però tampoc és així del tot. Sí que hi pensem, però potser no hi dediquem el temps suficients per analitzar tota la situació.
Et diré que és molt difícil canviar completament la manera de ser, i segurament també et defineix com a persona. Està bé que ho vulguis frenar una mica, però tampoc eliminar-ho!
Has de plantejar-te el que et diré com un entrenament, ho has d'anar practicant, mica en mica, dia a dia:
1. Per prendre petites decisions, espera entre mitja hora i una hora. Prendre la decisió en fred, t'ajudarà a analitzar millor les circumstàncies.
2. Quan prenguis una decisió important, destina-hi dos dies. Dedica aquests dies a pensar en els pros i en els contres. Parla amb algú de la teva confiança per veure altres punts de vista, també t'ajudarà
3. Abans d'actuar impulsivament, RESPIRA PROFUNDAMENT. Posa atenció plena en la respiració i fes 5 respiracions correctament. Sembla una tonteria, però oxigenar el cervell ajuda a calmar el cos i també la ment. Prova-ho ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat