Estudios
Hola,
este año he empezado Bachillerato,y digamos que nunca he sido de estudiar,(no se ni como me he podido sacar la E.S.O si apenas cogia un libro ni nada),entonces,este año quiero aprovar bachillerato pero la verdad es que no se como. No se como concentrarme para estudiar,me cuesta entender la mayoria de las cosas y me cuesta que se me queden las cosas mas importantes,etc. En el 1 trimestre me han quedado muchas,pero también admito que lo he dejado todo para la ultima semana,lo cual ha sido un grave error,pero en verdad te estoy escribiendo esto para que me des algunos consejos para concentrarme mas en clase,y que puedo hacer para que se me queden las cosas que no se me quedan cuando estudio.
Gracias de antemano.
Saludos,
Nicole.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Crec que hauries de canviar l'objectiu. Proposa't: APRENDRE A ESTUDIAR
Per portar a terme aquest objectiu, hauràs de posar en pràctica nous hàbits. Al principi serà difícil i caldrà que hi posis molt esforç, però estic convençuda que persistiràs i que ho acabaràs aconseguint.
Et proposo aquests 5 hàbits o accions:
- Parla amb el teu tutor/a i exposa-li la situació. Busqueu solucions o possibles estratègies en les matèries que més et costin.
- Quan siguis a classe, pren apunts. És la manera d'estar atenta al què t'expliquen i t'ajudarà a recordar-ho quan hagis d'estudiar
- Dedica un parell d'hores al dia a portar la feia al dia. És a dir, a fer treballs, a passar apunts a net (si fa falta) o a repassar allò que no has entès (pots marcar-ho amb algun post-it de color)
- Per preparar-te els examens, fes resums previs, mapes conceptuals, llistes amb idees clau.... Preparar el temari que t'has d'estudiar i intentar entendre-ho i explicar-ho amb les teves paraules és la millor manera per consolidar el que estudies.
- Controla el teu pensament: Sigues positiva i confia en tu i en el teu esforç.
Són hàbits que cal entrenar. Sigues pacient i ves-los posant en pràctica, veuràs com obtindràs una recompensa!
Una abraçada
www.consultajove.cat