Estranya situació
Hola! Em dic Silvia i volia explicar una situació ben estranya que visc dia a dia i no sé com afrontar-la. Aviam, l'any passat jo tenia un grup d'amigues, en total erem 5, tot i que les meves millors amigues de veritat eren només 2 d'aquestes. Elles no anaven a la meva classe, i no es portaven gaire bé amb les altres dues del grup, que si que anaven amb mi a classe. Aquest any, al batxillerat, menys una de les meves millors amigues, anem totes a la mateixa classe; jo, l'altra meva millor amiga, i les dues que ja anaven amb mi l'any passat. A principi de curs la cosa estava molt freda, ja que estavem separades com per parelles; elles dues i nosaltres dues, i quasi ni parlàvem, fins que una de les altres dues va marxar del cole i l'altra es va quedar com sola. Llavors va venir amb la meva millor amiga i amb mi a classe, i elles dues s'han fet molt molt amigues, tant que ara sóc jo la que està sola, perquè elles es posen a fer juntes els deures, em donen l'esquena quan parlen i se'n van de festa juntes. No és que estigui gelosa, és que sento com si sobrés. Ho he parlat amb l'altra meva millor amiga, la de l'altra classe, i ella es sent igual quan estem les 4 al pati, però no sabem què fer. Sempre que treiem el tema fan com si no fos veritat i posen cara de víctimes, com si estiguéssim exagerant-ho massa, però a nosaltres ens fa mal, perquè cada dia és una tensió constant i el que abans era un intent de grupet ara ja no és res. Què podem fer?
Gràcies.
InterPersonal

Hola Sílvia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que hagi anat bé la tornada a les classes!
Entenc que aquesta situació sigui incòmode o que et pugui fer mal. Potser no t'agradarà el que et diré. Les relacions humans són molt variants i evolucionen juntament amb el nostre creixement. A vegades, les persones prenen decisions que ens afecten a nosaltres, però no hi podem fer res.
En la teva situació, crec que si ja heu parlat amb elles i elles no tenen la mateixa sensació, potser haurieu d'intentar obrir una mica més el cercle d'amistats. És molt enriquidor tenir diferents persones amb les que et portes bé i amb qui et sents còmode. Intenta estar més oberta amb la resta de la classe, veuràs que tu et sentiràs molt millor i més plena.
Una abraçada
www.consultajove.cat