Transtorn?
No puc menjar sa, ho intento, pero llavors sento una gran ansietat i menjo de tot.Porto molt de temps aixi, més d'un any i em va molt èpoques. Hi ha dies en els que menjo massa poc i altres que menjo massa, mai trobo el punt mig. A vegades desitjaria tenir anorexia per començar a perdre pes de veritat. No és que estigui grassa, però estic molt musculada de les cames i ho odio. Tinc molts complexes i a vegades em pregunto si realment tinc algun tipus de transtorn, des de que tot això ha començat no sóc gens feliç... COmho puc fer per seguir una dieta iser constant? (faig 160 i peso 55)
Sara Bujalance

HOla! Primer de tot, el teu pes està bé, així que no cal que et preocupis per pujar o baixar perquè ja està bé el teu pes com està. El que sí és important és que et sentis bé amb tu mateixa i puguis dur a terme uns hàbits saludables de cara a la teva salut. La millor manera d'aconseguir-ho és menjant 5 àpats al dia (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí (al cole), i 1 a mitja tarda (berenar)), d'aquesta manera vas alimentant el cos progressivament i no apareix ansietat. També és molt important que mengis de tot, variat i equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i que mengis suficient (no et quedis amb gana perquè després vindrà l'ansietat). No tintenis "prohibir" cap aliment, ja que només aconseguiràs obsessionar-te i menjar-ne més. Pensa que podem menjar de tot, xocolata, dolços, etc. també. L'únic que cal és menjar-ne de forma moderada, sense abusar. Fer esport habitualment (2-3 cops per setmana) també t'anirà bé. I molt important, parla amb els teus amics i adults de confiança, com els pares, sobre com et sents. Treu a fora les teves preocupacions, sentiments, emocions, etc i explica-ho a la gent amb la que et sents segura, ells t'ajudaran a sentir-te millor. També pots trucar-nos a Fundació Imatge i Autoestima si necessites parlar (93 454 91 09).