Desordre alimentari
Hola.
En les últimes setmanes no em sento còmode amb el meu cos i he decidit aprimar-me. (Ja se sap, amb tots els dinars d'aquestes vacances la gent s'engreixa.) El meu problema és que a casa no hi ha bàscula, per la qual cosa tinc les mides del meu cos preses i sé a quines vull arribar. He intentat controlar una mica el que menjo però no puc, o sigui que des de fa quatre dies quan estic sola vomito. Sé que això m'acabarà destruint però és la única manera de sentir-me bé, per què els altres aspectes de la meva vida no rutllen. Tinc la sensació que sola no ho puc aturar (i una part de mi no vol), per què quan menjo les quantitats que menjava abans o alguna cosa tipus bombons o turró em sento molt culpable.
No sé què fer.
Sara Bujalance

Hola Zenobi! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació, imagino que ho estàs passant malament i que el tema del menjar encara ho empitjora més. Vomitar és MOLT perillós per a la salut (pots acabar, fins i tot, a l'hospital) i, a més, no aprima. El vòmit no serveix ni aprimar ni per engreixar (Si coneixes a algú que vomita i està prim, ho està per altres motius, però no pel vòmit). Tot això que t'està passant amb el menjar i el pes pot estar relacionat, en realitat, amb aquestes coses que dius que no rutllen a la teva vida, ja que els problemes relacionats amb l'alimentació sempre comencen per un tema d'emocions i sentiments, per això és molt important que parlis del que t'està passant amb els pares o algun adult de confiança que et pugui ajudar, ja que la única manera d'aconseguir sentir-te bé i evitar patir una anorèxia o una bulímia és demanar ajuda. Parla amb els pares, tot i que pugui ser difícil, és el millor que pots fer. Tu no tens la culpa del que t'està passant i ells tenen el dret i l'obligació d'ajudar-te, com a tu t'agradaria ajudar-los si tinguessin un problema. També pots trucar-nos a Fundació Imatge i Autoestima si necessites parlar (93 454 91 09). Molts ànims i molts petons!!