Què em passa?
Sóc rara, això ho sé des de sempre. Ahir era optimista, avui no ho sóc. Perquè serà? Tinc por a alguna cosa? Mai ho he sabut... Sé riure com una boja, i passar-m'ho molt bé. Però em venen uns "baixons", per dir-ho així... I puc posar-me a plorar amb un sentiment brutal. Però clar, mai sé perquè és. Serà l'edat? Tothom diu que a l'adolescencia estàs mig boig. Però sempre busquen aquesta excusa, i mai serveix de res. El que vull saber, és que em passa. Perquè estic així...
InterPersonal

Hola Júlia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure!
Sé que no t'agradarà el què et diré, però tot això que descrius és un bon indicador que has entrat a l'adolescència.
Aquesta etapa de la vida és un moment de grans canvis físics, però també psicològics i fins i tot amb les nostres relacions (amb els pares i amics). Dins els canvis psicòlogics hi trobem la "labilitat emocional", que podriem entendre-ho com una "muntanya russa" de les emocions. La sensació és la mateixa que descrius tu: canviar d'estat d'ànim d'un moment a l'altre i a més amb gran intensitat.
No pateixis perquè és força habitual i només dura una temporada. Així que molta paciència i, en els moments de "baixón", recordar tots els moments d'eufòria que has passat i que vindran! (et proposo, si t'agrada, que escriguis un diari, així, després d'un temps quan ho rellegeixis, podràs veure aquests canvis).
Una abraçada bonica!
www.consultajove.cat