DEPRESSIÓ URGENT
Hola bona tarda!
voldria fer-os una consulta urgent. De cara al novembre fins ara he tingut molts problemes: els meus pares s'han barallat, he perdut a les meves amigues i em sento sola, m'han traicionat amics propers, però sobretot, vaig començar una relació amb un noi i em va deixar a les 3 setmanes pero pocs dies despres va tornar i van tornar-lo a intentar pero malauradament em tractaba com a un objecte fins avui que m'ha demanat temps. Amb això voldria demanar-vos ajuda per poder sortir d'aquesta depressió que tinc. Em farieu un favor si m'ajudessius. Gracies...
InterPersonal

Hola anònima,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que el principi d'any hagi anat millor!
Pel que m'expliques, sembla que se t'han ajuntat un munt de coses i això fa que ho visquis tan negativament.
En aquestes situacions, el millor és poder desgranar els problemes:
- Les discussions a casa no són agradables, i encara menys pels fills. Intenta parlar amb els teus pares i explicar-los que no t'agrada veure'ls barallats. Però recorda que, malgrat ells tinguin els seus problemes de convivència o d'acord, continuen sent els teus pares i procurant el millor per tu, això no ho oblidis!
- Pel què fa a les amistat, és dolorós sentir que les has perdut o que t'han traït. A vegades és qüestió de temps. Si es deixa reposar una mica, tot torna a lloc. Però altres vegades és millor tallar en sec l'amistat i començar a relacionar-te amb altra gent amb qui també et sentis còmode. Hauràs de decidir quina és la teva situació.
- I les ruptures.... també són doloroses, oi? Sovint posem moltes esperances en una persona i ens acaba decepcionant. El millor per oblidar una persona és posar distància (ja sigui física o mental). Deixa de seguir-lo a les xarxes socials, de saber amb qui està, de preguntar sobre ell.... Sé que és difícil no estar pendent, però ara et toca centrar-te en tu i en fer coses que t'agradin. Estigues amb la teva família i amb amics amb qui realment confiïs. Disfruta de la companyia i també de les estones soles.
Recorda que és el teu moment.
Una abraçada bonica i molts ànims!
www.consultajove.cat