Paranoies
Hola mira, el que hem passa a mi és una mica tenebrós.
Sóc una noia de 15 anys.
Fa 2 anys, als 13, vaig tindre molts problemes, moltes depressions, em vaig intentar suicidar dos cops. La psiquiatra hem va medicar, i el psicòleg hem va estar ajudant un any sencer fins que hem van dir que ja estava bé.
I porto un any perfecte, només tinc els tipics problemes amb els meus pares i tot normal.
Però desde fa uns dies que a l'hora de dormir, m'estiro i bé, i al apagar el llum, m'entra una por tremenda.
Sento a l'esquena com una espècie de gelatina, i quan miro al racó on hi ha la llum del meu ordinador, veig una noia d'esquenes, sentada, agafant-se les cames, de repent és gira y té la meva cara, aleshores m'anadono de que és el meu mirall, m'agafa encara més por, oobro el llum i tot normal.
De veritat qaue no sé que passa. Estic molt assustada.
Suposo que tot aixó no és veritat i que són paranoies meves, però perquè??i perquè totes les nits?? ara per evitar-ho em quedo desperta amb la llum oberta find que hem dormo, però si faig una prova, torna a passar el mateix, en el mirall iluminat es veu la noia.
puuf estic molt cagada nno se que fer.
InterPersonal

Hola! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents...Pot ser que es tracti d'una por a la foscor iq ue llavors a partir d'aquí la teva ment generi aquestes eprcepcions.
Aquests dies, amés, si hi has estat pensant pot ser que la teva ment estigui provocant encara me´s aquestes imatges.
Intenta uns dies dormir amb alguna lampareta o tapa el mirall o treu-lo. Així t'aniràs tranquil.litzant.
Si de dia estàs bé, té molt a veure amb la por a la foscor, que e´s molt comuna.
Semrpe es pot tractar amb un psicòleg, però aquests tipus de por són molt comunes i també ho ptos anar fent tu mateixa. Intenant plantar-hi cara i repetint que no passa res, que e´s al teva por. Abans d'anar a dormir tapes el mirall i llavors dibuixes la teva por i la guardes tancada auna caixa. Veuràs com fer aquest ritual t'ajuda a saber que tens la por tancada i que no s'escaparà durant la nit!
Pots també practicar exercicis de relaxació o mindfulness ( hi ha llibres amb cd's) si ho practiques cada cop que apareguin aquestes pors i pensaments i percepcions, els pots practicar i veuràs com t'ajuda moltissim.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat
Endavant!
Eli