Problemes alcohòlics!
Hola Adolescents! Amb els meus amics i amigues anem de festa quan podem i bebem tambe el que ens comprem i tal, normalment son cubates: ron amb cola, vodka amb llimonada, wisky amb cola...Ja se que beure no es el mes correcte pero magradaria saber que he de fer quan una persona esta borratxa com ajudar-la i quines coses fer. Per exemple, l'altre dia una amiga meva es va emborratxar, jo no em vaig separar d'ella i la intentava calmar, perquè estava molt alterada i no parava de cridar el nom del nen que li agrada i que el truquessim...i si no el trucavem es ficava a plorar i marxava corrents...i jo l'havia de perseguir...En aquest cas que seria millor? Fer el que diu? O deixar-la sola? Intentar calmar-la? O enganyar-la trucant a una altre persona? Ajuda siusplau, m'agradaria saber-ho per una altra ocasió, per si es repetís...Graacies!!
InterPersonal

Hola mfletes! Sóc l'ELi AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs et felicito erp la consulta. És cert que emborratxar-se no senta bé. Més enllà de si és correcte o no, lo més important és que no ens senta bé i que cal con'eixe's un mateix i ser responsable per saber dir prou!
Docns estar força bé el qeu vas fer. Quan algu de la colla està borratxo cal cuidar-lo. Si que a vegades es pot fer dur i pesar, però els amics també estan per això! De totes maneres si sempre és el mateix el que cuida als altres, val la pena fer una xerrada tota la colla i negociar qui veurà cada dia, eprquè tots us ho passeu bé.
El que pots fer amb els trucades és explicar-li i que de manera serena ella decideixi si vol que el truqueu o no quan estigui borratxa i amb el drama emocional o si espera a prendre al decisió quan estigui tranquil.la.
Explique també als borratxos el que va passar al nit anterior i com els vàreu cuidar. Bàsicament peruqè semrpe s'ha de donar les gràcies als que et cuiden en una borratxera perquè sino podrien passar consequencies molt greus.
una abraçada
ELi AUlet www.interperosnal.cat