Acabare soltera amb gats
Bon dia, soc una noia de 16 anys. La cosa és que amb els nois sóc super timida, bueno sol quan estem sols, és a dir, quasi mai estic a soles amb un tiu perquè ho passo fatal, em poso molt nerviosa i tartamudejo, pero en canvi quan estem tot el grup estic normal. Quedar a soles amb tius per mi és impossible, l'ultima vegada que ho vaig fer, no sabiem de que parlar i jo estava moly tensa i no ens ho vam passar be, quan jo normalment sempre estic rient i parlo molt. En canvi en una discoteca per exemple, sempre estic tontejan, perquè se que sol és això, tontejar, i no el tornare a veure més. Tinc 16 anys i no m'he liat ni he tingut noviu, i crec que em quedaré així de per vida si segueixo sent tan timida. Que puc fer?
InterPersonal

Hola katniss! Sóc l'Eli Aulet. Psicòlgoa d'Interpersonal.
Evidentment e´s d'hora epr decidir com anirà la teva vida. Ara estàs començant aexperimentar i aprendre en els relacions. Però si que e´s ben cert que si no hi fas res, serà així per sempre i et podries quedar sola!
Entenc que et sentis nerviosa! Però és molt positiu que sapigues que ets una noia entussiasta i riallera. AIxò t'ajudarà.
Potser encara no estàs preparada per alguna relaicó me´s intima, però a l'hora e´s important que et vagis entrenant. Això és com una peli de rocku¡y, ens anem entrenant per cada vegada tenir milor resultats.
Per tant, quan estiguis en aquestes situacions, tingues present que la vergonya és natural. I entenc que et sentis incòmoda amb la vergonya però no la podem fer fora així com així. La vergonya desaparèix a mesura que un va aprofitant la seva valentia per tirar endavant la situació.
Pensa també que sobretot ets tu al que fa una avaluació molt negativa de la situació. I que normalment som nosaltres els que acabem jutjant molt més negativament del que és la situació!
Per tant, sigues tu mateixa, no facis res de diferent del que no fas amb els altres. Sigues tu , passa-t'ho bé en al situació i si a me´s crides l'atenció al'altre positivament genial, però primer de tot mira de passar-t'ho bé
Si un dia no surt bé, no passa res, el pròxim sortirà millor! Confianhi! Deixa que la vida et sorprengui!
Endavant
ELi AUlet www.interpersonal.cat