Com fer que una relació duri temps
Hola molt bones, fa poc vaig començar a sortir amb una noia de la cual porto enamorat fa temps. Aquesta és la meva primera relació seria dins de l'institut. Veig com tinc companys que porten molt temps amb les seves parelles (1 any i mitg, 1 anys, 10 mesos, 8 mesos...) el problema és que tinc por de no saber portar la meva relació. Jo vull tenir l'objectiu que aquesta parella no sigui passatgera, i si pot ser, una parella per molts anys. Com puc fer per què la relació no es deteriori en 2 mesos i s'acabi? Com faig per tenir contenta la meva parella i no marxi?
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola Sergi! Sóc l'Eli AUlet. psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot et felicito per la teva consulta i epr la valentia que demostres en expressar la teva por i l'entussiasma per fer coses epr millorar.
És cert que els relacions necessiten esforç i compromisos, i que que vagi bé no depèn només d'un, sinó dels dos membres.
El que heu d'intentar és tenir temps per la relació, per vosaltres mateixos i els vostres projectes i pels amics. A més a més, també parlar i pactar estones per veure'us, per fer plans, per parlar , etc...
Cadascú tindrà les seves necessitats d'estar més o menys temps junts, i epr tant haureu de parlar de què necessita cadascú i negociar la manera que tots dos hi sortiu guanyant (encar que sempre implica cedir una part del que voliem , eprquè sinó cedim és impossible arribar a acords!!).
Parleu de què us agrada, de què espereu d'una relació i així, anar coneixent aquests aspectes podreu anar avnaçant.
Ara és fàcil erpquè esteu enamorats, més endavant caldrà que cuideu aquests aspectes i en parleu. Aquí sou dos, és motl fàcil que un vulgui satisfer els seves necessitats, epròt ambé cal pensar en satisfer els de tots dos eprquè la relació funcioni.
Moments divertits i de bon rotllo i saber disculpar-se i aprendre a discutir amb calma o parlar de coinflictes un cop estigueu calmats també us ajudarà!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat