Consells
Hola, m'agradaria que em donéssis consells per dir-li a la meva mare que no estic bé i que necessito ajuda. M'agradaria anar al psicòleg o que algú m'ajudés amb els problemes que estic passant ara mateix, ja que jo sola no veig final al túnel... Com li dic o explico a la meva mare? (Ella és de les típiques que quan li expliques algun problema no li dóna la importància que es mereixeria, suposo per no espantar-me, per a vegades no ajuda, i si li dic: mama, porta'm al psicòleg... doncs como que no, jaja). Tinc problemes d'autoestima, estic entrant en l'anorèxia i necessito el seu apoio.
Gràcies:)
InterPersonal

Hola laralara! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal.
És important que la teva mare senti que li expliques de manera seriosa. Per això serà important que ho facis en un moment que estiguis tranquil.la i que sapigues que ella pot estar una estoneta epr tu.
Diga-li que entens que estàs en una etpa d'inestabilitat de la vida, eprquè ja no ets una nena però tampoc una adulta del tot. SInó que estàs en transisió i que aquesta inestabilitat et porta sentir pors i inseguretats amb tu amteixa. Diga-liq ue comences paercebre que en el dia a dia això no et fa feliç i que t'agradaria anar a fer una consulta a un psicòleg perquè t'expliqui si val la pena treballar terapèuticament o si és natural.
Potser si li encares que podeu fer una consultaq més que una teràpia, compren més fàcilment la teva necessitat. Fins i tot pots intentar provar de parlar-li d'anar al pediatre i explicar-ho davant seu i que ell valori també la teva necessitat. Si expliques el teu malestar tranquil.lament faras que vegin que es tracta d'una necessitat important i no d'un moment d'inestabilitat típic de l'adolescència.
El que està clar és que ptos aprendre estratègies epr gestionar els mals moments. Si no et sortis a la primera, ptos començar a practicar a partir de les estratègies que a vegades expliquem per aquí o a través d'algun llibre.
una abraçada
ELi Aulet www.interpersonal.cat