POso aixÒ Pk SinÓ no men recordo
Hola, sóc una noia de 12 anys de Osona. El meu gran somni és ser una actriu de tele o de cine, si pot ser famosa millor. Jo ara fa poc he buscat a internet com aconseguir ser una bona actriu de pantalla i sortir a Disney Channel. He trobat que has de saber actuar, cantar, parlar vocalitzat, idiomes (Castellà i Anglès), ballar i buscar per la seva web el tipus d'actor k volen i si tens les qualitats fer el curriculum amb la foto i tot, envialsi i fer el càsting.
La questió és que jo faig teatre des de principi de curs, l'anglés el porto molt bé i se k si cal millorarlo puc anar a Portobello o Nova Youk amb un familiar k viu allà i millorarlo no és problema, també tinc bona veu i la música la porto bé he fet 6 anys a l'escola de música de vic, sobre ballar no es el meu fort pro si k magrada en cas de haver de saber ballar faria classes de ball si cal 2 hores mentre aconsegueixi el meu gran objectiu, parlo vocalitzant mu an dit es a dir cap problema! Li e dit a me mare i diu k lo millor seria k comenses fent castings en serires rodades a Barcelona (a mi ja mesta be!) pro ja no nem tornat a parlar.
Jo tinc una cosa molt clara, no vull k la gent es pensi k es un somi kom el dels altres diuen: es clar! totom u vol ser no et facis ilusions. Jo mu prenc superenserio i estic preparada per qualsevol cosa, pels rechazos i per tot el k faci falta.
La pregunta es: k puc fer per aconseguir el meu somni, ja que necesito permisos dels pares per el curriculum i no se pas si els meus su prenen en serio?
Merci és de gran ajuda per mi
InterPersonal

Hola Anònima,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per confiar en nosaltres! Espero que hagis començat amb energia aquest 2015.
La veritat és que la carrera d'actriu és molt inestable i requereix formació constant. Està molt bé que hagis mirat els requisits curriculars pels càstings! Això diu molt de tu i de les ganes de fer realitat aquest objectiu! Però potser hauràs de dividir aquest gran somni en petits objectius. M'explico:
Un primer objectiu pot ser que en parlis amb els teus pares i que vegin que per tu és tema important.
El segon objectiu que et proposo és entrar en algun grup de teatre o al mateix institut del teatre.
Un tercer ojectiu pot ser actuar en una obra de teatre (encara que siguin els pastorets, per exemple)
El quart objectiu hauria d'anar encarat a continuar la teva formació i perfeccionar-la.
Aquests podrien ser alguns dels objectius per acostar-te una mica al teu somni. Però per altra banda, hi ha dos aspectes que no hauries de descuidar:
- la teva formació acadèmica: no abandonis els estudis ordinaris perquè et poden ser de molta ajuda
- realitza alguna activitat d'oci que no tingui a veure amb el teatre, que sigui únicament per disfrutar i estar amb els teus amics.
Espero haver-te ajudat a enfocar-ho una miqueta més.
Una abraçada!
www.consultajove.cat