Hola
Hola, em dic Rita i tinc 13 anys la veritat es que no se perquè em sento que peso molt més del que he de pesar, medeixo 1,61 i peso 53 o 54kg la gent del meu curs pesa com uns 47 o por ai... Faig esport, molt esport en concret natació sincronitzada, aquest any m'han pujat a la federació catalana però encara no estic a esport d'elit. Us demano ajuda perquè em sento com que he d'aprimar però quan veig unes galetes o alguna cosa així em tiro de seguida i me les menjo i sempre dic bueno no passa res a partir de demà ja no menjaràs més galetes i mai es veritat.
Moltes gràcies
Rita
Sara Bujalance

Hola Rita! Estigues ben tranquil.la perquè el teu pes està molt bé! No necessites aprimar absolutament res! De fet, si aprimessis podries tenir problemes de salut molt greus, així que treu-t'ho del cap. A més, recorda que els esportistes acostumen a pesar més del que sembla perquè al tenir un cos més musculat, el pes acostuma a ser una mica superior, però és un pes "bo" perquè el múscul és un teixit dens que ocupa poc, de manera que un quilo de múscul té molt menys volum que un quilo de greix, que ocupa molt volum. O sigui, dues persones que pesin igual, però una de múscul, i l'altre de greix tindran cossos molt diferents, el que té múscul es veurà prim i atlètic i l'altre es veurà més grassonet, així que si fas natació sincronitzada és normal que el teu cos tingui múscul, ok? Pel que fa a menjar galetes i coses així, menja'n tranquil.lament perquè una alimentació equilibrada inclou també aquests tipus d'aliment. El que hem de tenir en compte és que no és convenient abusar-ne, sinó que els hem de menjar de tant en tant. I sobretot no t'intentis "prohibir" aquest tipus d'aliment perquè com més els vulguis evitar, més ganes en tindràs. Donat "permís" per menjar-los i veuràs com no hi penses tant. Molts petons!!