cites
Hola! Mira doncs desde fa un parell d'anys m'agrada un nen que abans anava a la meva clase, l'any passat ens van barrejar pero encara aixi, vam começar a xatejar perinternet, pero ell i jo som molt timids i no ens parlavem ni res cara a cara, pero vam començar a tenir una relació virtual. Vam trencar perque jo creia que no podiem seguir aixi...ara tornem a parlar i segueix agradantme, pero ja no podem tenir la relació de fa dos anys.... tinc moltisima vergonya i no sé com fermo! teniu alguna idea? necesito ajuda de veritat! gracies
InterPersonal

Hola mb98! A veure si puc ajudar-te: la vergonya és en el fons por, un tipus de por vaja, molt relacionat amb la por al fracàs, al ridícul, etc. I la por, és sempre anticipatòria, ens imaginem què passarà i agafem por (perquè solem imaginar-nos la pitjor de les situacions) Per tant, una bona manera de superar la timidesa és visualitzar el que t'imagines que passarà però sempre en positiu. Per exemple si el que vols és quedar amb aquest noi, imagina't on estareu i després pensa que tot anirà bé, que estaràs tranquil·la, que riureu, que estareu els dos relaxats, que us ho passareu molt bé. Tenir una mica de vergonya és la cosa més normal del món, a tots ens passa, però si la vergonya t'impedeix fer coses, has de lluitar-hi, pensa que un cop passats els cinc primers minuts la cosa sempre millora!
Vinga sigues valenta i queda amb ell!
Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat