Por a perdre els amics?
Bones!
Sóc un noi que aquest any acaba 4rt d'ESO. Des de sempre he anat a una escola amb una línia, cosa que ha permès relacionar-me millor amb els meus companys. A la classe tenim un grup d'unes 12-13 persones que quedem normalment divendres i dissabtes, i ens portem molt bé i tinc amics que no vull perdre. Però ara ha vingut el Nadal i ningú ha pogut quedar de moment i m'he sentit bastant sol. I porto uns dies una mica trist, perquè a l'acabar 4rt aquest any, veig com els meus amics de veritat, de tota la vida, els qui vull compartir moltíssims moments més en un futur, no s'han preocupat massa en quedar ara (significant que a l'estiu segurament passarà el mateix) Jo valoro molt la nostra amistat com a grup, alguns d'ells no els vull perdre mai però veig que quan acabem no ens veurem més, els nostres camins es separaran i ningú farà el mínim possible per quedar ni trobar-nos i em fa mal, ploro per les nits perquè cada vegada queda menys per acabar i per tant menys moments amb ells. Tinc por a perdre'ls, ho són juntament amb la família, TOT per mi. Què haig de fer i què passarà?
Gràcies
InterPersonal

Hola adolescent català!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que hagin anat bé aquests primers dies de classe i la retrobada amb els teus amics!
Entenc la por que tens, i segurament vas escriure la consulta en un moment on et senties una mica decebut amb algun d'ells. La veritat és que les relacions humanes evolucionen i canvien. Possiblement d'aquí 5 o 10 anys hauràs ampliat el teu ventall d'amics. Alguns els conservaràs de l'escola, altres els hauràs conegut a batxillerat o a la universitat, o seran companys d'alguna afició que practiqueu junts.
Jo et diria que no pateixis pel què passarà en un futur. Centra't en el dia a dia. Les amistats que perduren són aquelles que es cuiden i es reguen mútuament, així que procura estar amb els teus amics, divertir-te, ajudar-los en les situacions complicades i escoltar-los quan ho necessitin.... i veuràs que conservaràs més amics dels que et penses!
Una abraçada!
www.consultajove.cat