GELOSIA :O
Tinc 19 anys i soc una noia molt dolça i amable. Molt Fidel a les meves amigues, alegre i mona. El meu problema es que soc molt gelosa, i no entenc per que. Soc conscient de les meves qualitats bones i dolentes, pero no se per que em poso gelosa de algunes de les meves amigues de vegades, que puc fer?
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Primer de tot m'agradaria felicitar-te per l'anàlisi que fas de tu mateixa. És molt bo conèixer els nostres punts febles, però també és molt sa reconèixer quines són les nostres fortaleses. Així que enhorabona i continua amb aquest autoconeixement!
Pel què fa a la gelosia, normalment apareix quan hi ha algun punt de desconfiança en la fidelitat de l'altra persona o quan nosaltres ens sentim insegurs en algun aspecte. No sé quin és el teu cas, però el primer de tot és reconèixer-ho. Un cop tinguis detectada la situació, pots provar d'escriure-la o detallar-la mentalment, t'ajudarà a prendre perspectiva. En aquest punt és on pots analitzar què t'ha fet sentir així i quins motius tens per sentir-ho. Pensa en què t'agradaria que hagués fet l'altra persona.
Un cop tinguis la situació ben explicada serà moment que ho resolguis a través de l'assertivitat. L'assertivitat consisteix en expressar què sentim i què volem sense ferir l'altra persona ni ser agressiu. Agafa l'amiga amb qui tinguis més confiança, explica-li com et sents i proposa-li alguna solució que et faci sentir millor. Veuràs que entre totes dues trobeu solucions!
Una abraçada!
www.consultajove.cat