Pànic!!!
Bon dia! Doncs m'explico.
Vaig a classes de cant i guitarra. He cantat davant d'unes 500 persones aproximadament dues vegades, la primera va ser amb una amiga i doncs va ser mes o menys passable amb els nervis normals, però llavors els segon cop casi em ve alguna cosa allà a dalt. Això va ser 2 anys després. Em costa molt a cantar i fer exercicis amb el meu professor de cant tot i que ara ja m'he mig acostumat i amb l'altre professor no sóc capaç.
He notat que quan em poso a cantar o tocar davant de qualsevol persona ho faig fatal i em poso nerviosa a l'instant i això m'ha comportat deixar el grup de música que tenia i altres problemes.
Estic estancada en aquesta por i no ser com solucionar-ho, em podeu donar algun consell per afrontar-ho? Moltes gràcies i petons!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que hagis començat bé el 2015.
La por és una emoció que ens avisa dels perills i així afavoreix la nostra supervivència. Normalment quan hi ha alguna situació nova o desconeguda ens apareix una "alerta" que ens fa estar més atents a tot el que passa al nostre voltant, per així poder reaccionar ràpidament.
En general la por és una emoció positiva, el problema ve quan és excessiva i irracional. És a dir, davant d'un auditori és normal i molt sa que hi hagi nervis, perquè ens ajuden a estar atents a no cometre errors. Però si estem més pendents de les notres anticipacions i ens paralitza.... és quan esdevé una dificultat.
L'única manera de solucionar aquesta situació és afrontant-hi. Centra't en la música (que estic segura que t'apassiona) i disfruta-la. Canta primer davant dels teus professors i no pensis en els errors. Després ja comentareu quines coses pots millorar, però primer de tot disfruta de la música que és el més important. Si et centres en disfrutar veuràs com mica en mica podràs fer front a auditoris i al gran públic. Si encara tens oportunitat, torna al grup de música, que en companyia és més fàcil vèncer els nervis i la por ;)
Una abraçada!
www.consultajove.cat