Estic idiota!
Estic idiota! aquest any he començat 1r de Bat en un nou institut. He fet noves amigues i tot moltbé... el que passa esq he tret males notes... (tres 5s) i en el tema academic no mha anat gaire bé aquest primer trimestre... Avui m'he mort al veure que mhe deixat TOTS els llibres a linsti! Aquestes vacances de Nadal tenia pensat estudiar molt Castellà i Historia! PERÒ SÓC TAN INÚTIL QUE MHE DEIXAT ELS LLIBRES AL COLE!!! no m'ho puc creure!!!! Esq el penúltim dia de cole mels volia endur a casa pero no volia anar tan carregada i vaig pensar: ja mels endure dema... pero no men vaig enrecordar que anavem al cine i no tornariem al cole! i lultim dia de cole no hi vaig ni pensar en els llibres! estava massa contenta pq ja era Nadal! I lo fort esq no hi he tornat a pensar fins avui!!! Què li dic a la meva mare??? EM MATARA! Esq sóc mes tonta!!! Porto tooooot el trimestre així, deixantme les coses, endescuidantme dels deures, perdent fitxes, circulars... COM PUC CANVIAR??? AIXÒ JA ES BATXILLERAT!! NO PUC SEGUIR AIXÍ DENCANTADA! Asobe, el que em fa rabia es que l'any passat, nose com mho vaig fer, pero estava super organitzada, ho tenia tot sempre al dia, la gent em demana per copiarme els deures i les llibretes i ara soc JO la que ho haig de demanar a la gent! A mes vaig treure bonissimes notes! COM PUC TORNAR A SER COM ABANS?? COM PUC SOLUCIONAR EL PROBLEMA DELS LLIBRES QUE M'HE DEIXAT A LINSTI I QUE NO TORNARE A VEURE FINS DESPRES DE LES VACANCES??? Ja li he demanat a una amiga aviam si em podria deixar el de castella pero... jo havia pres apunts a classe i a historia igual! Ara mateix, el que desitjo mes del mon es recuperar els MEUS llibres amb els MEUS apunts!!!
InterPersonal

Hola bonica!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que les vacances hagin anat bé!
No sé si has pogut solucionar el problema dels llibres, sento el retard. De totes maneres, miraré d'ajudar-te en el tema de l'organització:
Primer de tot, PARA D'INSULTAR-TE! No aconsegueixes res dient-te aquestes coses, al contrari!
En segon lloc, tenim una cosa a favor: tu ja eres organitzada! Ja ho sabies fer, així que només és qüestió de recuperar-ho! ;)
És molt possible que aquest primer trimestre hagis notat el canvi que hi ha entre l'Educació Secundària Obligatòria i el Batxillerat. Agafa-t'ho com un període d'adaptació.
Aprofita que comences un nou trimestre per ordenar-te. Apunta-ho tot a l'agenda i si cal fes-te algun recordatori uns dies abans de les coses importants (per exemple: "emportar-me els llibres a casa", "començar a estudiar per l'examen de... ", ...)
Organitza la teva setmana. Dedica cada dia un parell d'hores a fer deures i posar-te al dia. Agafa-t'ho com una obligació ara al principi i veuràs que es tornarà un hàbit a final de curs. A més, si durant la setmana t'hi dediques plenament, podràs disfrutar dels caps de setmana lliures ;)
Finalment, no t'atabalis! Si veus que alguna assignatura o temari et resulta una mica complicat, demana ajuda: als professors, al teu tutor o tutora, als teus pares o demanant classes de reforç. Reconèixer les nostres limitacions ens fa més forts!
Una abraçada!
Bon inici de trimestre ;)
www.consultajove.cat