Sortir amb amigues
Hola, adolescents! Des de fa temps que intento que el meu pare em deixi sortir una estona per la tarda, tinc 14 anys i penso que ja es hora que s'adoni que necessito quedar amb els amics. Ell no entén que els amics són molt importants durant l'adolescència, ell diu que no he de dependre emocionalment de ningú, però ho trobo una bajanada, penso que no té res a veure.
Un exemple: el meu pare se'n va amb la novia de 6 de la tarda a 10 de la nit i em fa quedar a casa i si li dic que si puc quedar amb els amics o que vingui alguna amiga meva a casa la seva contestació és sempre que NO..... em podeu dir que puc fer al respecte, que li puc dir?
Espero que hem pugueu ajudar<3
Moltes gràcies :)
InterPersonal

Hola anònima!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Ai els pares! Desconec els motius que té el teu pare, però de totes maneres et diré que tots dos esteu passant per una etapa d'adaptació. A ell també li resulta difícil veure els teus canvis i és molt possible que vulgui protegir-te d'algun desengany.
Has de tenir clar que vius amb ell i ell és el teu responsable, per tant, et tocarà fer-li cas. De totes maneres, sempre li pots plantejar parlar del tema. Parla amb ell tranquil·lament, exposa-li les teves sensacions i demana-li què necessita ell per confiar en tu. Haureu de començar a pactar coses i per tant, heu d'aprendre a negociar.
Una abraçada!
www.consultajove.cat