La meva amiga i jo
Hola sóc una noia de 14 anys. El problema és que jo tinc una millor amiga que des de que teniem 7 anys que hem anat juntes a l'escola i estavem sempre juntes. Erem inseparables, quedavem tots els caps de semana, tot eren rises i diversió. Quan vam arribar a la eso ens vam ajuntar amb una altra nena que ve d'un poble molt proper i ens ho passavem pipa juntes pero està millor amiga a 2n de la eso va trobar parella i es un noi que té 22 anys. A mi no em va agradar massa aquest noi i a part, em va deixar completament tirada per ell,ara mateix des de el mes de febrer que no he quedat amb ella i a mi aixo em molesta moltissim, mai pero que mai quedem, i si alguna vegada quedem sempre arriba tard i se'n ha d'anar pronte. Quan estem a l'institut com que no té a ningu mes va darrere de la amiga del poble proper i meu dienmos que passem d'ella. Sempre se m'està queixant dien-me que aquella amiga es una inmadura i que fa coses de crios, i jo, la veritat es que amb ella no estic gaire contenta pq mai queda en mi i no te motius per a queixar-se de l'altra pq jo amb aquella m'ho passo de fabula. Amb la seva parella porta 1 any i 3 mesos i es duen bastant bé pero suda de mi a tot arreu menys a l'insti, hi ha vegades que me l'ha trobo pel carrer i ni em saluda, es fa la loca. Que creus que podría fer per a que se'n doni conte que jo soc la que he estat sempre al seu costat? Aquesta relació serà de per vida o poden tallar?
Ho sento per fer-ho tant llarg, pero jo m'he l'estimo molt i ella no em valora i sento que només em vol per a l'institut no estar sola.
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que les vacances de Nadal hagin anat bé!
Entenc com et sents, sentir que t'estàs distanciant d'una amiga és dolorós. Per una banda has de comprendre que si ella té una parella, és molt probable que hagi de reduir el temps que passa amb tu. El seu temps és limitat i en el moment que apareix una parella, l'ha de repartir, encara que no sempre sigui de manera equitativa.
Per altra banda, si a tu et molesta aquesta sensació, hauràs de parlar amb ella. Explica-li com et sents i com t'agradaria que sigui la vostra relació. Escolta què et diu ella i com se sent ella. Intenteu, si voleu mantenir l'amistat, algun pacte o codi per avisar-vos que fa massa dies que no quedeu i negocieu una mica com us agradaria que fossin les vostres quedades. Sé que potser sona artificial, però és la manera que totes dues pugueu exposar com us sentiu i quines necessitats teniu.
A veure com va!
una abraçada
www.consultajove.cat