Necessito ajudar a la meva amiga
Tinc una amiga que aquesta obsessionada per la seva altura, mesura 1'80 i quan parlem per Whatsapp nose com, però sempre acabem discutint sobre si és maca o no. Li i dit una i un milió de vegades que és maca (és la veritat), però ella sempre treu el tema de l'altura(creu que per ser més alta que algunes persones és lletja) i ja no se m'ocorren formes per dir-li que l'alçada no importa.
Per favor és una de les meves millors amigues i no vull que segueixi pensant que és lletja només per la seva alçada.
Ella i jo sempre estem veient aquesta pàgina i si em podeu ajudar a convèncer-la de que l'alçada no importa sereu els millor.I se que és molt demanar, però m'agradaria que poséssiu un post sobre aquest tema ja que no és l'única amiga que pensa així.
PD: Sou increïbles
Gràcies
InterPersonal

Hola!
Espero que hagi anat bé la tornada a classe! Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
És molt habitual que durant l'adolescència apareguin certes pors o inseguretats respecte al propi cos. És l'etapa de la vida on hi ha canvis físics més ràpids i a vegades costa acceptar-se a un mateix. En alguns casos aquesta acceptació es pot arrossegar alguns anys.
De totes maneres, com a amiga tens uns límits. Ja has fet el què estava a les teves mans! La resta és responsabilitat seva. Tu li has recordat que és maca i li has dit de diferents maneres. Crec que és bo que no centreu les vostres converses en la seva imatge. Agafa-la un dia i explica-li el teu punt de vista. Quan vegis que demana la teva aprovació, recorda-li el què vau parlar i canvia de tema. També pots recordar-li els seus punts forts i els motius pels quals sou amigues. La idea és que no centri tota la seva autoestima en la seva imatge.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada
www.consultajove.cat