fobia als globos petrads ......
hola desde k era petita tinc fobia als globos pero no els aerostatics els globos que els pots inflar tu i petarlos e comnesat l'institut i dons a la sala dactes van penjar un munt de globos i els nens els comensaven a petar em ceia la llagrima i vag demanar si podía soortir fora. no puc ni veure un globo k ja mespanto i no vull que els grans senterin perk sem riuran de mi
1- es normal tenri por als globos ?
2- k fuc fer perk sem pasi la por?
3- no coneixia a ningu perk vag arribar nova de Barcelona a linstitut de Girona i no vull k la gen sen rigui de mi
4- els meus pares u saben i no saben k dirme
5. tamb tinc por als petards
6- em podeu donar uns consells per poder superar la por?
InterPersonal

Hola bonica,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Espero que hagi anat bé la tornada a les classes.
Entenc com et sents, no deu ser fàcil explicar aquesta por. Les pors apareixen per avisar-nos que hi ha algun perill. La por és quelcom positiu per la nostra supervivència, però a vegades es pot arribar a intensificar tant que esdevé un problema pel nostre dia a dia, com t'ha passat a tu. Pel què m'expliques, el que més por et fa és que explotin, així que et proposo el següent:
El millor per superar la por és enfrontar-t'hi. Pots provar d'enfrontar-t'hi a poc a poc. Demana als teus pares que inflin alguns globus (molt poquet, de manera que costi molt que explotin). Guarda'ls alguns dies per casa, a la vista. Veuràs com mica en mica no et faran tanta por.
Després podràs demanar que els inflin més, i progressivament acabar sent tu qui els infli.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada enorme!
www.consultajove.cat