I ara què? :(
Doncs mira, primer de tot dir que no sóc la ''Sweela'' ella és una amiga, bueno que m'ha deixat el compte. Jo em dic Xènia.
Explico: a finals del curs passat, jo tenia l'autoestima pels terres, era molt tímida, grassoneta, mig unicella, amb bigoti... Algun nen es va ficar amb mi però ho vaig solucionar i no va anar a més la cosa.
El cas és que al acabar el curs, volia cambiar, perquè no m'agradava com era i vaig començar a depilarme i tal, i respecte a la timidesa i autoestima, vaig apuntar-me a unes colònies d'educació emocional, que opino que em van ajudar bastant, em van fer veure que jo valc tant com els demés i no sóc menys.
Va haver-hi un canvi enorme, començava a sentir-me molt més feliç, que els demés també es comportaven diferent amb mi, tot era millor, l'esforç va valdre la pena, fins i tot vaig conèixer un noi (fins avans mai m'havia relacionat amb cap) i no ho tinc gaire clar, però podria dir-se que vaig pillar-me per ell i bueno... tot anava cap a millor i cada vegada em sentia millor encara que la timidesa mai ha desaparegut. Fins i tot em van demanar per sortir dos nois (però vaig dir que no, aleshores no volia nòvio, em va per ratxes pero no n'he tingut mai)
Fins que ara fa poc ha començat el curs i han passat una sèrie de coses:
1. Aquest noi suda de mi a la meva cara i abans era super majo. Ha conseguit que m'obsessioni amb ell.
2. Tinc un grupet que som 3 amigues i em sento marginada moltes vegades.
3. Em torno a menyspreciar una mica
4. Fa poc m'han donat la notícia que ma germana és autista.
5. (Aquesta és bona :D ) Vaig començar a fer esport pq no en feia i he baixat 2 talles en 2 mesos i poc.
6. A casa l'ambient és tens, i em refugio llegint i tancada a la meva habitació. Tampoc anem molt bé econòmicament.
7. Començo a sentir odi i fàstic cap a la meva germana per molts motius diferents.
8. Intento olvidar el noi i les coses dolentes que m'estan passant i quan ho aconsegueixo (puc trigar un parell d'hores) torno a ''recaure''.
9. Podria fer intercanvi a finals de curs i no podré perquè sóc celíaca (tinc totes les notes un 10 a francès menys una q es un 9,78)
No sé, m'estan passant moltes coses en poc temps i no em dona temps a reaccionar, i quan ho faig ja m'està passant una altra, i la veritat és que no sé que fer.
També m'està afectant una miiiiiiiiiiica a les notes i ja no sé què més `puc fer.
A veure si em podeu ajudar... PD: Ja sé que hi ha molta cosa escrita, però tampoc he explicat tot i amb detalls... Em sento... No sé ni definir els meus sentiments...
InterPersonal

Hola Xènia,
Sóc la Laia Sala, psicòloga de l'equip d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns i bona entrada d'any!
A veure, primer de tot dir-te que és fantàstic com et vas fer responsable de la teva situació i vas començar a fer coses per canviar-la! És molt important conèixer-se a un mateix i crec que tu vas ser molt valenta buscant estratègies per canviar allò que t'agradava. Recorda que aquest recurs és teu i que ningú te'l pot prendre, entesos?
Intentaré ajudar-te amb els punts que m'has dit:
1. Sovint passa que, com més ens ignoren, més ens centrem en aquella persona i això és un error. Si ell no vol saber de tu ara mateix, ho hauràs d'acceptar i tancar aquesta etapa. Sé que pot sonar dràstic, però ningú ha de suplicar que li facin cas, així que tu tampoc, D'acord?
2. Parla amb les teves amigues, és possible que elles no ho visquin així. També et diré que és molt enriquidor conèixer gent i tenir altres grups on també t'hi sentis còmode. Veuràs que et sentiràs més lliure.
3. Aquesta no te l'accepto! M'acabes de donar molts motius perquè et sentis orgullosa de tu mateixa, així que rellegeix el què has escrit i adona't de tot el què has fet fins ara ;)
4. Una notícia així no és fàcil de pair. Hauries de parlar amb els teus pares i veure quins canvis comportarà aquest diagnòstic a casa. Conèixer bé en què consisteix per així saber quines dificultats pot tenir ella i quines ajudes li podeu oferir. De totes maneres recorda que és la teva germana i que és la mateixa persona que fa uns mesos.
5. Fes esport és molt saludable! Continua així (però per salut, no per estètica, val?)
6. No sé si és degut a la notícia que us han donat o per altres motius, però si algun dia vols estar amb la teva família, podries proposar de jugar algun joc de taula aquests dies (aprofita algun dia d'aquestes festes), així podeu estar una estona tots junts i veuràs com millora el clima!
7. Les relacions entre germans no sempre són fàcils i sovint són les persones que ens poden fer sentir els sentiments més extrems. No sé si ara continues sentint el mateix, però sinó et recomano que en parlis amb la teva mare i potser t'ajuda a veure-ho diferent.
8. Quan tenim un problema al cap i ens centrem en oblidar-lo, encara el tenim més present. És com allò que diuen: "no pensis en un elefant rosa" i pam! ja el tens al cap. Fes la teva vida, centra't en els teus amics, família i en allò que t'agrada i veuràs com mica en mica va perdent importància.
9. Assegura't bé de si hi ha la possibilitat de fer l'intercanvi o busca alguna alternativa, sempre ets a temps a resignar-te, però per provar-ho no hi perds res!
Espero haver-te ajudat una miqueta!
una abraçada
www.consultajove.cat