Problemes amorosos!
Hola Helena! Primer que tot desitjaria que això fos anònim, perquè ningú ho sap i no vull que es corri la veu.
M'agradaria que m'aconsellessis sobre què puc fer en aquesta situació.
Resulta que l'any passat vaig conèixer una noia deu anys més gran que jo i ara som molt amigues, però crec que m'estic enamorant d'ella. I això no és tot: ella és lesbiana i la seva parella és una cosina meva!
Normalment, quan tinc un problema, sigui d'amor, de les amigues o d'alguna altra cosa, sempre ho parlo amb ella perquè és com una germana gran per mi i hi confio plenament. Però en aquesta ocasió no li puc explicar que m'estic enamorant d'ella perquè no sé com reaccionaria i tinc por que em deixi de parlar. I també tinc molta por de que la meva cosina s'enteri de tot això perquè crec que pot reaccionar encara pitjor.
Jo ja he pensat sola com puc solucionar això, i només se m'ha acudit de no parlar tant amb ella i no veure-la tant, però el problema és que aquesta noia és la meva entrenadora de bàsquet i la vec i hi parlo constantment, o sigui que la meva opció la vec impossible.
Em podries contestar amb alguna altra opció que puc tenir per superar aquest problema?
Merci!
InterPersonal

Hola bonica!
Primer de tot m'agradaria desitjar-te bon any nou! Sóc la Laia Sala, psicòloga de l'equip d'Interpersonal.
Entenc que sentis que la teva situació és delicada. Crec que els teus sentiments cap a aquesta noia encara no estan del tot definits. És normal que quan ens trobem còmodes amb algú i que ens comprèn i ens ajuda, ens plantegem què sentim per aquesta persona.
L'opció que planteges, de posar una mica de distància crec que et pot ajudar, però potser caldrà que li donis una explicació, perquè sinó ella no ho entendrà. Si teniu tan bona relació, explica-li com et sents. Segurament ella ho entendrà i respectarà la teva decisió. No et preocupis per la relació amb la teva cosina, si elles dues tenen una relació consolidada, no hi haurà cap problema. Ser honesta amb ella t'anirà bé, ja veuràs.
Una abraçada!
www.consultajove.cat