Amor + depressió?
Hola, bon dia.
Últimament estic molt confosa perquè m'ha començat a agradar una noia. És possible que jo també li agradés, però no estic segura. Quan parlo amb ella, noto que la depressió que he estat acumulant se'n va, que puc ser feliç i escapar d'aquest pou d'ansietat i angoixa on estic vivint.
El problema és que no sé què fer. Volia esperar al dia de sant Valentí per a contar-li, però potser exploto abans. A més a més, hi ha la possibilitat de que no li agrade i llavors aquest dia seria una tortura per a mi i un recordatori anual de la meva derrota. Vaig parlar-ho amb un amic i m'ha dit que si em diu que no, potser caic més en aquesta depressió i trobo que té raó. Mai m'he autolesionat però he estat a punt un parell de vegades i tinc por de començar a fer-ho si ella s'aparta de mi.
No sé què fer, sembla que estigui condemnada. Si ella en digués que sí, en algun moment això acabaria i llavors tornaria a caure. He tocat al fons i no vull tornar a estar-hi, estic asustada.
(Potser aquesta consulta ha estat una mica 2x1 pel problema psicològic i el romàntic, però la meva depressió dificulta molt tot això i em preocupa moltíssim).
Gràcies!
InterPersonal

Hola wanderlust! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal.
Doncs tal com ho enfoques ara mateix estàs fent que la teva felicitat depengui d'aquesta persona. I es clar, si no surt bé, doncs et sentiràs amb baix estat d'anim altra vegada.
Pensa en quines coses si que funcionen a la teva vida i no canviaries per res!
Aquests estat acabarà el dia que tu diguis prou! voler que sigui algu altra qui et tregui de sobre el baix estat d'ànim és un error. Aprèn i esforça't en veure el punt positiu i el que pots aprendre dels esdeveniments, més que a pensar a que són sempre negatius.
Si vols estar amb aquesta persona, intenta-ho. Si no surt bé, hauràs après valentia! La vida no és sempre de color de rosa i les relacions tampco. Hem d'aprendre a tornar-nos aixecar quan caiem.
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat