Baixa autoestima i insatisfacció
Hola, tinc 17 anys i una molt baixa autoestima. Sé que és algo molt habitual durant l'adolescència però sento que aquest problema està perjudicant el meu dia dia i tenir la oportunitat de gaudir de grans coses. Tema estudis, per exemple, sempre he sigut una bona alumna. Ara bé, la meva baixa autoestima fa que em posi molt nerviosa als examens i no mostri tot el meu potencial. Desprès tema sociabilitat, soc molt tancada, tímida, alhora de coneixer noves persones. Això em fa sentir sola sovint, m'autocrítico i destrueixo encara més de forma que visc amargada la major part de temps i Vec les coses sempre de color negre. He intentat en moltes ocasions buscar solucions per autoajudarme, potser durant una època estic bé però després a la mínima torno a estar igual..Porto així tota l'adolescencia, és a dir, uns 5 anys.. i això em tortura encara més per dins.
M'agradaria que em proposesis solucions per superar aquest problema.. creus que seria convenient que anès a sessions de pscioteràpia? Sino, que puc fer tenir una bona autoestima de forma estable? quins habits he de adaptar?
Moltes gracies de forma anticipada
InterPersonal

Hola nois! Sóc l'ELi AUlet. psicòloga d'Interpersonal.
Doncs la psicoteràpia sempre ajuda en aquests temes. Sinó també pots començar a fer esforços tu i feina per a millorar aquest aspecte.
Es tracta de detectar tots aquests pensaments que no t'ajuden davant d'examens, situacions socials de les que expliques...etc. Un cop detectats cada vegada que apareguin hauràs de simplement observar com se'n van sols, com si fóssin un núvol que ve i marxa. També pots parar el pensament i centrar-te en el que tens davant o fer una activitat o exercici o una dutxa.
Comença també a repetir-te el qeu t'agrada de tu i a descubrir-ho. A apuntar cada dia com a mínim 10 coses que t'hagin posat el somriure als llavis ( un bon esmorzar, dutxa calenta, un watsupp divertit, t'han rpeparat un bon dinar, a l'escola t'has esfor´çat en algunt reball i has tingut bon resultat, etc)
És natural que durant l'adolescència hagis tingut aquestes pujades i baixades. És una època de transit on ens anem coneixent a nosaltres mateixos i definint qui volem ser.