DIETA
Hola!
Tinc 12 anys, mesuro 1,64 i peso 54.7.Fa 5 dies pesava 56.5 pero he deixat de menjar (solament desayuno) m'he aprimat molt i estic molt contenta, però quins contras té això?
Sara Bujalance

Hola bambu12! Deixar de menjar té MOLTS "contras", sobretot tenint en compte que tens 12 anys i estàs en edat de creixement. Les conseqüències de no menjar són: problemes en el desenvolupament (no creixes ni en alçada ni el teu cos madura com ho ha de fer, amb el risc de quedar-te "petita"), problemes hormonals (problemes de regla, per exemple), malalties com osteoporosi (els ossos es desfan), problemes dentals (hi ha persones que perden les dents a causa de la desnutrició), pell i cabell secs, problemes cardiovasculars (deixar de menjar fa que el cor vagi més lent, arribant , fins i tot, a parar-se, de manera que no menjar ens pot portar a la mort), manca de concentració, atenció i memòria, fatiga, anèmia, debilitat muscular, ulleres, mal alè.... A més, deixar de menjar a mig/llarg termini fa engreixar perquè el cos "s'espanta" davant de la manca d'aliment i respon "defensant-se" aprenent a fer més reserves de greixos (o sigui, aprenent a engreixar) per poder obtenir energia a partir de les reserves de greixos, de manera que el poc aliment que rep el transforma en greixos. Per aquest motiu un dels possibles efectes secundaris de l'anorèxia és patir sobrepes amb el pas del temps. Com veus deixar de menjar no té cap avantatge, així que torna a menjar!. La única manera que realment funciona per mantenir un bon pes i una bona salut al mateix temps és menjar de tot, variat, equilibrat i fer esport habitualment. Molts petons!!